۰ نفر

جنگ توییتری سران دو حزب مطرح ترکیه

۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 305264
 جنگ توییتری سران دو حزب مطرح ترکیه

دولت باغچلی و مرال آکشنر اتهامات و انتقادات تندی را علیه یکدیگر مطرح کردند.

به گزارش روزنامه آکشام، دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی در صفحه توییتر خود مرال آکشنر رهبر حزب خوب را به بی‌اخلاقی متهم و اعلام کرد: این خانم، زمانی می‌خواست حزب حرکت ملی را دچار انشقاق و دودستگی کند، اما حالا در تاریکی به‌سر می‌برد و تکلیف او و حزبش روشن نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، باغچلی در ادامه آکشنر را به حمایت از کردهای مخالف اردوغان متهم کرده گفت: این خانم حزب دموکراتیک خلق‌ها را همچون حرکت سیاسی کردها توصیف می‌کرد و خواستار آزادی صلاح‌الدین دمیرتاش، حامی بزرگ تروریست‌ها بود و حالا می‌خواهد در قد و قواره یک رهبر سیاسی، ظاهر شود، طبیعی است که کسی اظهارات او را جدی نگیرد. او باید حرف بزرگترها را گوش کند.

در مقابل، مرال آکشنر در صفحه توییتر خود به دولت باغچلی پاسخ داده گفت: زمانی که اردوغان و مسعود بارزانی در دیاربکر تمام ارزش‌های ترکی را لگدمال کرده و شوان پرور آهنگ کردی سر می‌داد شما کجا بودید؟ چرا گذاشتید ملی‌گرایی ترکی لگدمال شود و اقدامی نکردید؟ حالا چه شده که سینه سپر کرده‌اید و به‌عنوان مدافع کاخ ریاست جمهوری، از مشورت با شرکت آمریکایی مکنزی، دفاع می‌کنید؟

او در ادامه آدرس دفتر مرکزی حزب خود در آنکارا را در توییتر نوشته اعلام کرد: اگر از راه‌آهن می‌ترسیدیم، سوار قطار نمی‌شدیم.

تنها ساعتی پس از انتشار توییتر آخر، گروهی از طرفداران دولت باغچلی مقابل دفتر مرکزی حزب خوب در آنکارا گرد هم آمده و در حمایت از باغچلی علیه خانم آکشنر شعار سردادند.

آکشنر هم در توییتر دیگری اعلام کرد: این جوانمردی نیست که با خون فرزندان مردم، امنیت خودت را تأمین کنی. اگر جرئت و جسارت داری خودت به میدان بیا.

مرال آکشنر وزیر کشور ترکیه در دوران خانم تانسو چیللر، بعدها به حزب حرکت ملی پیوست، اما با دولت باغچلی رهبر این حزب دچار اختلاف شده و همراه با چند تن از چهره‌های ملی‌گرا حزب خوب را تأسیس کرد. او در انتخابات ریاست جمهوری رقیب اردوغان شد و توانست 6 درصد از آرای مردم ترکیه را به‌دست آورد.