۰ نفر

روسیه از پایان تحویل «اس 300» به سوریه خبر داد

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۰۸
کد خبر: 304653
روسیه از پایان تحویل «اس 300» به سوریه خبر داد

وزیر دفاع روسیه به رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که روند تحویل سامانه دفاعی «اس 300» به سوریه به پایان رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه از تحویل سامانه‌ دفاع موشکی «اس ۳۰۰» به سوریه خبر داد.

«دمیتری پیسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه با اعضای شورای امنیت این کشور در نشستی اوضاع سوریه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسوتنیک» روسیه، وزیر دفاع روسیه طی این نشست پوتین را در جریان روند تحویل سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ قرار داده است.

شویگو در این نشست گفت که به همراه سامانه موشکی مذکور، تجهیزات ویژه تقویت امنیت نظامیان روس تحویل دولت سوریه قرار گرفته است.

او دوم مهرماه بعد از پایان تحقیقات وزارت دفاع روسیه در مورد دلایل سقوط یک فروند هواپیمای «ایلوشین۲۰» اعلام کرد که سامانه اس ۳۰۰ را در اختیار دولت سوریه قرار خواهد داد.

این تصمیم روسیه بعد از آن گرفته شد که در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غرب سوریه، پدافند هوایی سوریه هواپیمای روسیه را به ظن اینکه هواپیمای دشمن است، هدف قرار داد و ۱۵ سرنشین آن کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه بعد از تحقیقات خود اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با پرواز در نزدیکی ایلوشین ۲۰، باعث سقوط این هواپیما شده‌اند.