۰ نفر

هند به‌زودی سومین اقتصاد جهان خواهد شد

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۲
کد خبر: 304341
هند به‌زودی سومین اقتصاد جهان خواهد شد

بانک "اچ اس بی سی" اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند تا یک دهه آینده اقتصاد هند جای آلمان، فرانسه و ژاپن را بگیرد.

به گزارش تلگراف، هند در حال حاضر رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی جهان است و در ۱۰ سال آینده، متوسط نرخ رشد اقتصادی این کشور بالای شش درصد خواهد بود و به‌زودی خواهد توانست جای آلمان، فرانسه و ژاپن را بگیرد. در گزارش این بانک آمده است متوسط نرخ رشد اقتصادی چین در همین مدت به حدود پنج درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تا پایان سال ۲۰۳۰، اقتصاد چین با تولید ناخالص داخلی سالانه ۲۶ تریلیون پوندی در صدر خواهد بود و آمریکا با ۲۵.۲ تریلیون پوند در رده دوم و هند با فاصله زیاد و با تولید ناخالص داخلی ۵.۹ تریلیون پوندی در رده سوم خواهد ایستاد. این بانک هم‌چنین پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۳۰ کانادا از جمع ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان خارج شود.  

هند که تا سال قبل ششمین اقتصاد بزرگ جهان بود اندکی پیش با دستیابی به اقتصاد ۲.۵۷ تریلیون دلاری توانست با پشت سر گذاشتن انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود. آرون جاتلی- وزیر دارایی هند - ابراز امیدواری کرده است که تا پایان سال ۲۰۳۰، هند جز سه اقتصاد برتر جهان شود.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده نرخ رشد امسال اقتصاد هند بین ۷.۳ درصد تا ۷.۵ درصد باشد. این رقم تقریبا دو برابر متوسط رشد ۳.۹ درصدی اقتصاد جهانی است.