۰ نفر

افت ۰.۲درصدی رشد اقتصاد آمریکا در پی جنگ تعرفه‌ای

۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰
کد خبر: 303713
افت ۰.۲درصدی رشد اقتصاد آمریکا در پی جنگ تعرفه‌ای

اقتصاددان های جی پی مورگان پیش بینی کردند جنگ تعرفه ای آمریکا با چین ۰.۲ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا را کاهش خواهد داد و ۴۰ میلیارد دلار هزینه زندگی مردم آمریکا را افزایش خواهد داد.

به گزارش رویترز، اقتصاددان های جی پی مورگان گفتند:« اگر آمریکا به زودی بر تمام واردات از چین تعرفه وضع کند، رشد اقتصادی آمریکا تا 0.2 درصد تا پایان 2019 کاهش می یابد. در حالی که تورم داخلی 0.2 درصد یا 0.3 درصد افزایش می یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وضع این تعرفه ها کسری بودجه دولت آمریکا را از یک تریلیون دلار در سال 2018 به 900 میلیارد دلار در سال مالی 2019 کاهش می دهد.

به گفته کارشناسان جی پی مورگان « اگر اطمینان در داد و ستد بیش از آنچه ما انتظار داریم آسیب ببیند، تاثیر اقتصادی وضع عوارض بر حدود 544 میلیارد دلار محصولات ساخت چین بیشتر هم خواهد بود.»

دولت ترامپ در روز دوشنبه گفت او بر 200 میلیارد دلار از واردات چین در ماه سپتامبر عوارض وضع خواهد کرد. عوارضی که با نرخ 10 درصد شروع می‌شود و در 2019 به 25 درصد خواهد رسید.

پکن نیز با تصمیم خود برای وضع عوارض بر 60 میلیارد دلار کالاهای ساخت آمریکا تلافی کرده است.

اقتصاد دانهای جی پی مورگان پیش‌بینی می‌کنند مصرف کنندگان آمریکا در پی سیاست های تعرفه ای دولتشان 40 میلیارد دلار بیشتر برای واردات هزینه خواهند کرد که معادل 0.2 درصد از 20 تریلیون  دلار تولید ناخالص ملی است.