۰ نفر

عراق: کشورهای عربی وارد گفت‌وگو با ایران شوند

۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۵
کد خبر: 303579
 عراق: کشورهای عربی وارد گفت‌وگو با ایران شوند

دولت عراق از کشورهای عربی خواست تا وارد گفت‌وگوی صریح با ایران شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در سخنانی مطبوعاتی بعد از نشست وزیران خارجه عرب در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: گزینه ای جز در پیش گرفتن رویکرد باز و گفت وگو با ایران وجود ندارد. این گفت وگو باید صریح باشد و مشکلات در آن مشخص گردد و راه حل ها در آن برای برقراری ثبات در منطقه تدوین شود.

وی موضوعات مطرح شده در نشست سران عرب را برشمرد و از جمله به وحدت موضع اعراب در قبال مسئله فلسطین در این نشست اشاره کرد و گفت: عراق روی تدوین یک موضع عربی متحد و راهبردی در نشست تمرکز داشت.

الجعفری با اشاره به شدت تنش در منطقه به خاطر بحران ها گفت: ما از همه فرصت های مسالمت آمیز برای حل مشکلات و دور کردن شبح جنگ بهره برداری می کنیم تا رنج و مشکلاتی که در مناطق دیگر جهان روی داد و باعث التهاب کشورها شد، به منطقه ما سرایت نکند.

وی اولویت عراق درخصوص مشارکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را "حفاظت از وحدت صفوف اعراب، حل مشکلات مشترک عربی و مسائل راهبردی اساسی نظیر پرونده فلسطین" توصیف کرد و گفت که "این پرونده باید با توجه به افزایش چالشها در اولویت باشد".