۰ نفر

ترامپ: درباره ونزوئلا، همه گزینه‌ها روی میز است

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۸
کد خبر: 303177
ترامپ: درباره ونزوئلا، همه گزینه‌ها روی میز است

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که در ارتباط با موضوع ونزوئلا همه گزینه‌ها روی میز است، گزینه‌های قدرتمند و کمتر قدرتمند.

به گزارشاقتصادآنلاین به نقل از فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقر سازمان ملل به خبرنگاران گفت: «مردم ونزوئلا دارند بی‌جهت رنج زیادی می‌برند.. آنچه در این کشور در جریان است، شرم‌آور است..»

وی در ادامه مدعی شد که «درباره ونزوئلا، همه گزینه‌ها روی میز است، گزینه‌های قدرتمند و کمتر قدرتمند. می‌دانید منظورم از گزینه قدرتمند چیست. همه گزینه‌ها روی میز است. من برای مردم ونزوئلا اهمیت زیادی قائلم.»

اخیرا رسانه‌های آمریکایی از طرح محرمانه دولت آمریکا در سال 2017 برای حمله نظامی به ونزوئلا خبر داده بودند. 

براساس گزارش دویچه وله، سال گذشته پس از آنکه اوضاع سیاسی ونزوئلا رو به وخامت گذاشت، ترامپ با مشاوران نزدیک خود درباره حمله نظامی به این کشور گفت‌وگو کرده بود. با این حال برخی مقامات آمریکایی این موضوع را تکذیب کردند. 

علاوه براین، شبکه سی ان ان اخیرا به نقل از دو مقام نظامی آمریکا از حمایت آمریکا از نظامیان ناراضی ونزوئلایی برای انجام یک کودتا در این کشور خبر داده بود. 

آنطور که سی‌ان‌ان گزارش داده، مقام‌های آمریکایی طی سال گذشته بارها با نظامیان متمرد ونزوئلایی ملاقات کرده‌اند ولی نهایتاٌ واشنگتن تصمیم می‌گیرد که از کودتاچیان حمایت نکند و طرح کودتا شکست می‌خورد.

جزئیات رسیده به خبرنگار سی‌ان‌ان نشان می‌دهد که در نشست نمایندگان ترامپ و نماینده نظامیان متمرد ونزوئلایی، 11 مقام آمریکایی و یک مقام نظامی سابق ونزوئلا حضور داشته‌اند؛ نظامیان متمرد ونزوئلایی از طریق یکی از سفارت‌های آمریکا در یکی از کشورهای اروپای مرکزی، با واشنگتن تماس برقرار کرده بوده‌اند.

ترامپ روز گذشته نیز در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که حکومت ونزوئلا را خیلی زود میتوان با کودتای نظامی سرنگون کرد. وی همچنین گفت که مردم ونزوئلا در جایگاه بدی قرار دارند و اگر ارتش چنین تصمیمی بگیرد کودتای نظامی می‌تواند حکومت این کشور را ساقط کند. 

دولت آمریکا طی سالهای گذشته تحریم‌های زیادی را علیه دولت ونزوئلا اعمال کرده است. در تازه‌ترین تصمیم، روز گذشته مقامات آمریکایی از تحریم مقامات ارشد این کشور از جمله همسر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا خبر دادند که به زودی قرار است اجرا شود.

مادورو در واکنش به تحریم‌های تازه آمریکا گفته که تحریم شدن از جانب آمریکا باعث افتخار است.