۰ نفر

آمریکا دسترسی روسیه به دلار را تحریم نخواهد کرد

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۵
کد خبر: 303165
آمریکا دسترسی روسیه به دلار را تحریم نخواهد کرد

موسسه رتبه‌بندی "فیچ" اعلام کرد احتمال آن که واشنگتن دسترسی روسیه به نظام مالی دلاری را قطع کند بسیار پایین است.

به گزارش راشاتودی، موسسه مودی در گزارش جدید خود گفته است وضعیت تحریم ها غیر قابل پیشبینی و متلاطم باقی خواهد ماند اما احتمال خیلی کمی وجود دارد که آمریکا تصمیم بگیرد دسترسی روسیه به نظام مالی خود را قطع کند و یا انجام تراکنش‌های دلاری با بانک‌های روسی را ممنوع اعلام کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این گزارش افزوده است در صورتی که تحریم ها به صورت کامل علیه موسسات بانکی روسی اعمال شود، این موسسات در ایفای تعهدات ارزی خود با دشواری های بسیاری روبرو خواهند شد. در ماه اوت بانک "کومرسانت" از برنامه خود برای کنار گذاشتن تراکنش‌های دلاری از فعالیت بانک های بزرگ روسی رونمایی کرد.

به گفته موسسه مودی هر چند که بازارهای مالی روسی از زمان اعمال تحریم‌های جدید آمریکا بر ضد اقتصاد این کشور در ماه آوریل دچار نوساناتی شده‌اند اما آسیب شدیدی ندیده‌اند. کاخ سفید تحریم هایی علیه ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ روسی وضع کرده است.

اریش آریسپ- کارشناس این موسسه گفت اقتصاد روسیه خود را به خوبی با شرایط جدید وفق داده و شاخص‌های کلان اقتصادی حاکی از مطلوب بودن وضع موجود دارند. با این حال وی هشدار داد تحریم های بعدی دسترسی به نظام مالی بین‌المللی برای روسیه را سخت تر خواهند کرد و باعث کاهش رشد اقتصادی این کشور می‌شوند.

تنش‌های بین مسکو و واشنگتن در سال‌های اخیر تشدید شده است.