۰ نفر

روحانی از دیدار با لاگارد؛

ایران به گسترش روابط با صندوق بین‌المللی پول علاقه‌مند است

۲ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۲۴
کد خبر: 302693
 ایران به گسترش روابط با صندوق بین‌المللی پول علاقه‌مند است

رئیس‌جمهوری در دیدار مدیر اجرایی صندوق بین‌المللی پول تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند است روابط خود را با نهادهای پولی جهانی از جمله صندوق بین‌المللی پول گسترش داده و از نظرات مشورتی این صندوق برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی خود بهره بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه (به وقت محلی) در دیدار خانم  کریستین مادلین اودته لاگارد در نیویورک، تحریم آمریکا علیه ایران را غیرقانونی و خلاف مقررات بین المللی دانست و بر ضرورت حمایت نهادهای بین المللی مالی از تهران در برابر این اقدام غیرقانونی آمریکا تاکید کرد.

روحانی با بیان اینکه مسوولیت اصلی صندوق بین المللی پول حمایت از اعضایش برابر تهاجم غیرقانونی و تحریم های بانکی و پولی است، افزود: صندوق بین المللی پول باید نشان دهد که می تواند نقش خود را برای ثبات اقتصادی یک عضو ایفا کند و امیدوارم در این عرصه گام مثبتی بردارد.

وی با اشاره به ابراز تسلیت مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول به خاطر اقدام تروریستی اهواز اظهارداشت: ملت ایران تاکنون درحملات تروریست ها، قربانیان زیادی داده است و کشورهای منطقه نیز پیوسته از تروریسم و تروریست ها در رنج و فشار هستند.

مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول نیز در ابتدای این دیدار با ابراز تسلیت به ملت و دولت ایران به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز گفت: ماموریت صندوق بین المللی پول ، برقراری ثبات مالی و رشد اقتصادی در جهان است.

لاگارد افزود: این صندوق به همکاری خود با ایران و ادامه وظایفش در این عرصه ادامه خواهد داد.

دیدار با رئیس جمهوری کوبا و چند دیدار دوجانبه، دیگر برنامه های امروز رئیس جمهوری خواهد بود.

رئیس جمهوری روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.