۰ نفر

کاهش مجدد روپیه در برابر دلار

۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۷
کد خبر: 302639
کاهش مجدد روپیه در برابر دلار

در روزی که دلار در برابر بسیاری از ارزهای کشورهای نوظهور پیشروی کرد، روپیه هند نیز پس از چندین روز افزایش، در برابر دلار نزولی شد.

به گزارش هندوستان تایمز، معامله گران ارز می‌گویند یکی از دلایل اصلی صعود دلار، لغو مذارکات تجاری بین آمریکا و چین توسط چین بوده است. بورس هند نیز در معاملات امروز ۲۰۰ واحد ریزش کرد که نماد بانکی بیش از سایر نمادها زیان ده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در مبادلات ارزی، هر دلار مجددا از ۷۲ روپیه گذشت و به ۷۲.۴۹ روپیه رسید. روپیه در برابر سایر ارزهای مهم نیز نزولی بود به گونه ای که هر یورو به ۸۵.۴۳۸ روپیه، هر پوند به ۹۵.۲۰۱ روپیه و هر فرانک سوئیس ۷۵.۷۲۱ به روپیه افزایش یافتند.

دلار در برابر سایر ارزهای نوظهور نیز افزایشی بود: هر دلار به ۳۷.۲۲ پزو، ۱.۳۷۴ دلار استرالیا، ۶.۸۵۶ یوان چین و ۱۱۱۷.۶۲ وون کره جنوبی رسید.

دولت اعلام کرده بود گام‌های متعددی برای کنترل بیشتر بر روند کاهشی روپیه اتخاذ خواهد کرد. آرون جاتلی- وزیر دارایی هند گفته است این اقدامات شامل: کاهش واردات اقلام غیر ضروری، تسهیل قوانین استقراض خارجی برای بخش تولید و سخت‌گیری کمتر بر اوراق قرضه مبتنی بر روپیه خواهد بود. وی هم چنین گفت اطمینان دارد دولت به هدف خود برای رساندن کسری بودجه به ۳.۳ درصد از تولیدات ناخالص داخلی خواهد رسید.