۰ نفر

در شروع معاملات هفتگی رقم خورد،

افت سهام آسیایی

۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰
کد خبر: 302544
افت سهام آسیایی

تصمیم چین برای لغو مذاکرات تجاری با آمریکا منجر به وحشت سرمایه گذاران از ادامه‌دار شدن جنگ تجاری و کوتاه نیامدن هیچ یک از دو طرف شد و تحت تاثیر این فضا، سهام آسیایی افت کرد.

به گزارش رویترز، روز دوشنبه، درحالی‌که به علت تعطیلی برخی بازارها حجم معاملات کمتر است، اما سهام آسیایی در شروع معاملات هفتگی بازارها افت کرد. تصمیم چین برای لغو مذاکرات تجاری با آمریکا منجر به وحشت سرمایه گذاران  از ادامه‌دار شدن جنگ تجاری و کوتاه نیامدن هیچ یک از دو طرف شد و موجب شد سهام آسیایی افت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌ای در خارج از ژاپن ۰.۸ درصد افت کرد. سهام هنگ‌کنگ بدترین عملکرد را در این میان به خود اختصاص داد و شاخص هانگ‌سنگ ۱.۳ درصد سقوط کرد.

بیشتر تحرکات محدود بازارهای روز دوشنبه در بازار ارز اتفاق افتاد، چراکه بازارهای سهام چین، کره‌جنوبی و ژاپن، به علت تعطیلات رسمی بسته هستند.

وال‌استریت ژورنال گزارش داد که چین مذاکرات تجاری میان‌رده خود با آمریکا را لغو کرده و اعلام کرده است که دیدار معاون نخست‌وزیر، لیو هی، از واشنگتن، که قرار بود این هفته انجام شود هم از دستور کار خارج شده است.

یورواستاک۶۰۰ امروز ۰.۱ درصد افت کرد، درحالی‌که داکس آلمان که حساسیت بالایی نسبت به تجارت دارد، ۰.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد. بخش خودرو و معدن بیش از همه آسیب دیدند و به ترتیب ۰.۸ درصد و ۰.۹ درصد افت کردند.

ین ژاپن کمی بالاتر از پایین‌ترین سطح ۲ ماهه ۱۱۲.۶ ین در برابر یک دلار، باقی ماند.

شاخص دلار هم کمی از پایین‌ترین نرخ خود از اوایل جولای تا کنون، که در روز جمعه ثبت کرده بود، بالاتر آمد و به ۹۴.۳۱۵ واحد رسید.

اما با تحولات تجاری امروز، حتی با بسته بودن بازارهای مالی چین، به علت تعطیلات رسمی، نرخ یوآن در برابر دلار ۰.۳ درصد در بازارهای خارج از چین افت کرد. این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگران‌اند تنش‌ها بین دو اقتصاد برتر جهان مدت زمان بیشتری به طول بی‌انجامد.