۰ نفر

روحانی برای شرکت درمجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد

۱ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۵
کد خبر: 302474
 روحانی برای شرکت درمجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت درهفتاد و سومین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ظهر یکشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه جان اف کندی شد و مورد استقبال غلامعلی خوشرو سفیر و کارکنان سفارت ایران نزد سازمان ملل قرار گرفت.

دکتر روحانی قرار است روز سه شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل به بیان مواضع و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در موضوعات بین المللی بپردازد.

توجه جهانیان به پیامدهای خروج غیر قانونی آمریکا از برجام به عنوان توافق نامه ای بین المللی که به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، یکی از موضوعاتی است که توسط دکتر روحانی بر آن تاکید خواهد شد و بار دیگر خطر نقض مکرر توافق نامه های بین المللی توسط دولت کنونی آمریکا و بازگشت این کشور به یک جانبه گرایی را برای جهانیان تشریح خواهد کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین روز دوشنبه در اجلاس صلح، گرامیداشت نلسون ماندلا سخنرانی می کند.

دیدارهای دوجانبه، نشست با نخبگان سیاست خارجی آمریکا، گفت و گو با رسانه های خارجی، دیدار با دبیرکل سازمان ملل و نشست خبری با رسانه های مقیم دیگر برنامه های دکتر روحانی در این سفر خواهد بود.

رئیس جمهوری را در این سفر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، مجید تخت روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری و سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه همراهی می کنند.