۰ نفر

17 شکایت از آمریکا به سازمان تجارت جهانی ارائه شد

۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰
کد خبر: 302137
17 شکایت از آمریکا به سازمان تجارت جهانی ارائه شد

چین، هند، اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک و نروژ ، 17 شکوائیه درباره جنگ تجاری آمریکا به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده‌اند.

به گزارش تاس، وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرده این کشور در پاسخ به اقدامات تعرفه‌ای آمریکا روی کالاهای آمریکایی از 25 تا 40 درصد تعرفه‌گذاری کرده است. این کالاهای آمریکایی شامل ماشین‌هایی که در زیرساخت‌های جاده‌سازی استفاده می‌شود، تجهیزات مربوط به نفت و گاز و فیبرهایی است که در عینک و چشم‌پزشکی است. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، همچنین اورشکین وزیر اقتصاد روسیه تصریح کرده جنگ تعرفه‌ای آمریکا تا حدودی به اقتصاد این کشور آسیب وارد کرده و برآورد کرده که اعمال تعرفه 25 درصدی روی فولاد و 10 درصدی روی آلومینیوم را 600 میلیون دلار آسیب زده است.

البته وزیر اقتصاد روسیه گفته است که این کشور توانسته صد میلیون دلار این خسارت را با تعرفه‌هایی که اعمال کرده جبران کند. 

در ماه جولای روسیه به سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که با آمریکا درباره تعرفه‌ها مذاکره‌ای داشته باشد روسیه مدعی است که تعرفه‌گذاری 25 درصدی روی فولاد و 10 درصدی روی آلومینیوم ناقض قوانین تجارت جهانی است.

همچنین اعضای سازمان تجارت جهانی درباره جنگ تعرفه‌ای آمریکا تاکنون 17 شکایت ارائه کرده‌اند این شکایت‌ها از سوی کشورهای چین، هند، اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک و نروژ بوده است. 

اورشکین وزیر اقتصاد روسیه با بیان اینکه نخستین دور مذاکرات با سازمان جهانی به نتیجه نرسیده است، گفت: در صورتی که سازمان تجارت جهانی پاسخی ندهد شکایت‌کنندگان این حق را دارند که طی 60 روزه آینده دادگاه داوری داشته باشند.