۰ نفر

ترکیه خواستار ایجاد آتش‌بس کامل در سوریه شد

۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۲۵
کد خبر: 302028
ترکیه خواستار ایجاد آتش‌بس کامل در سوریه شد

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه با همتایان ایرانی و روس خود در نیویورک دیدار خواهد کرد، از لزوم ایجاد آتش‌بس کامل در سوریه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه جمعه (۳۰ شهریور) گفت که بعد از توافق سوچی بین روسیه و ترکیه باید یک توافق آتش‌بس کامل در سوریه ایجاد شود.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، چاووش اوغلو در این ارتباط گفت: «آنچه باید بعد از توافق سوچی انجام داد ایجاد آتش‌بس کامل در سوریه و تمرکز بر راه حل سیاسی است».

اشاره وزیر امور خارجه ترکیه به توافق اخیر بین آنکارا و مسکو در مورد استان ادلب است که طی آن، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان»، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه دوشنبه این هفته (۱۷ سپتامبر/۲۵ شهریورماه) از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داد.

چاووش اوغلو همچنین از دیدار خود با وزرای امور خارجه ایران و روسیه در حاشیه نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان خبر داد.

ایران، ترکیه و روسیه به عنوان تضمین کنندگان روند آستانه چهارم، در مورد ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه که یکی استان ادلب یکی از آن‌هاست، همکاری دارند.