۰ نفر

محمود عباس: آماده گفت‌وگو با اسرائیل هستیم

۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۲۷
کد خبر: 302014
محمود عباس: آماده گفت‌وگو با اسرائیل هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رغم مخالفت‌های اخیر با هرگونه مذاکره و گفت‌وگو با طرف صهیونیست، در پاریس گفت که حاضر است با وساطت بین‌المللی به صورت علنی یا سری با رژیم صهیونیستی وارد گفت‌وگو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود عباس»، رئیس تشکیل خودگردان فلسطین که هم‌اکنون در پاریس به سر می‌برد، از آمادگی این تشکیلات برای مذاکره با رژیم صهیونیستی خبر داد.

عباس جمعه (۳۰ شهریور) در نشست خبری مشترک با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه گفت که «ما آماده گفت‌وگوهای سری یا علنی با اسرائیل هستیم؛ البته با وساطت کمیته چهارجانبه بین‌المللی».

کمیته چهارجانبه بین‌المللی شامل ایالات متحده آمریکا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپاست که در سال ۲۰۰۷ به منظور وساطت در روند سازش فلسطینیان با رژیم صهیونیستی در شهر مادرید اسپانیا تشکیل شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین در اقدامی عجیب مدعی شد که «طرف فلسطینی به هیچ وجه با این گفت‌وگوها [با اسرائیل] مخالف نبوده و این "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسرائیل بود که گفت‌وگوهای مذکور را به تعطیلی کشاند».

عباس در حالی از آمادگی خود برای مذاکره با رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد که شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) به ریاست خود محمود عباس طی بیست و هشتیمن نشست سالانه خود در رام الله، کمیته مرکزی خود را مأمور تعلیق به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و توقف مذاکرات سازش با این رژیم کرد.

این تصمیم ساف بعد از آن گرفته شد که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» آذرماه گذشته شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیست به رسمیت شناخت.

به دنبال مخالفت تشکیلات خودگران با هرگونه مذاکرات با رژیم صهیونیستی، آمریکا اعلام کرد که  کمک‌های مالی خود به این تشکیلات را لغو کرده است.

قطع کمک‌های مالی آمریکا تنها محدود به تشکیلات خودگردان نشد و واشنگتن دو هفته پیش از قطع کمک‌های خود به آژانس امدادرسانی و اشتغال‌زایی برای آورارگان فلسطینی (آنروا) خبر داد که این تصمیم آمریکا مخالفت بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی را در پی داشت.