۰ نفر

ژاپن گفت و گوی تجاری با آمریکا را به تعویق انداخت

۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۰۲
کد خبر: 302010
 ژاپن گفت و گوی تجاری با آمریکا را به تعویق انداخت

ژاپن اعلام کرد گفت و گوهای مربوط به تجارت آزاد با آمریکا را به دلیل جنگ تعرفه های واشنگتن و پکن به تعویق انداخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه ژاپن تایمز جمعه گزارش کرد این گفت و گوها قرار بود امروز جمعه توسط وزارتخانه های اقتصاد و بازرگانی دو کشور و اداره تجارت آمریکا برگزار شود که به تعویق افتاده است.

با این وصف وزارت اقتصاد ژاپن در بیانیه ای آورده است چین و آمریکا تعرفه هایی فزاینده برای یکدیگر در نظر گرفته اند که از روز دوشنبه 24 سپتامبر اعمال می شود.

این بیانیه خاطر نشان می کند ژاپن باید بداند نتیجه این جنگ تعرفه و این راهبرد مشکل ساز 'این در برابر آن' که دو کشور در پیش گرفته اند چه خواهد بود.

روزنامه از قول وزارت اقتصاد ژاپن آورده است احتمال می رود گفت و گوهای تجارت آزاد ژاپن و آمریکا پس از اعمال این تعرفه ها صورت گیرد تا مشخص شود دو کشور چه نوع توافقی خواهند داشت.

ژاپن می گوید در یک سال گذشته شاهد مازاد تجاری در برابر آمریکا بوده است و به همین سبب ممکن است مانند چین با تعرفه های آمریکا روبرو شود.

با این وصف هیچ کشوری مانند چین دارای مازاد تجاری در برابر آمریکا نیست ارزش این مازاد در سال 2017 میلادی افزون بر 375 میلیارد دلار بوده است.

تارنمای گلوبال تایمز چین امروز گزارش کرد با شروع یک جنگ تجاری بزرگ میان چین و آمریکا ممکن است چین، ژاپن و کره جنوبی هم بتوانند به توافقات تجاری بیشتری دست یابند.

مقام های سه کشور در روزهای اخیر با یکدیگر نشست برگزار کرده و خواستار انجام گفت و گوی سه جانبه برای تحقق منطقه تجارت آزاد برای سه کشور شده اند.

وزارت تجارت کره جنوبی با اعلام اینکه یکجانبه گرایی به یک خطر فزاینده تبدیل شده بر ضرورت گفت و گوهای سه کشور برای ایجاد منطقه آزاد تجاری سه جانبه تاکید کرده است.

چین مذاکرات خود را با کشورهای اتحادیه اروپا و نیوزیلند برای امضای توافقنامه های تجارت آزاد تسریع کرده است