۰ نفر

هشدار روسیه درباره تحریم‌های آمریکا:

واشنگتن با آتش بازی می‌کند

۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۵۷
کد خبر: 301988
واشنگتن با آتش بازی می‌کند

مسکو بر این باور است که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه که چین را نیز هدف قرار داده است، به ثبات جهان لطمه وارد می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مسکو امروز جمعه ضمن هشدار دادن به ایالات متحده درباره بازی کردن با آتش، اعلام کرد: تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه که چین را نیز هدف قرار داده است، به ضرر ثبات جهانی خواهد بود.

بر اساس این گزارش سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: خوب است آمریکایی ها به یاد بیاورند که با این اقدامات بدون فکر عملا به ثبات جهانی لطمه وارد می کنند، تشدید تنش در روابط آمریکا و روسیه بی شک به ضرر ثبات جهانی خواهد بود. بازی کردن با آتش ابلهانه و خطرناک است.

دولت ترامپ پنجشنبه به خاطر خرید سامانه‌های موشکی و جت‌های جنگنده ساخت روسیه، اقداماتی تنبیهی را علیه ارتش چین اعمال کرده است.

ایالات متحده مدعی است که نیروهای مسلح چین تحریم‌های ایالات متحده برای تنبیه روسیه به خاطر دخالت در انتخابات سال 2016 این کشور را نقض کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین 33 مقام اطلاعاتی و نظامی روسی را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

ریابکوف اظهار داشت: تاکنون هیچ یک از تحریم ها نتوانسته است روسیه را مجبور به تغییر روش و مسیر خود کند. فهرست های سیاه متعدد آمریکایی ها یکدیگر را تکرار می کنند. این مساله سرگرم کننده است. این شصتمین تدابیر ضد روسی است که توسط آمریکایی ها از سال 2011 میلادی تاکنون اعمال شده است.