۰ نفر

توئیت ظریف خطاب به آمریکایی‌ها: آیا شرم نمی‌کنی؟

۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۰۶
کد خبر: 301813
توئیت ظریف خطاب به آمریکایی‌ها: آیا شرم نمی‌کنی؟

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به خروج آمریکا از برجام و ادعای واشنگتن برای تلاش به دستیابی به یک پیمان جدید، گفت که آمریکا درخواست‌ها برای صلح را به سخره گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ظریف در پیامی توئیتری با انتقاد از آمریکا به خاطر زیرپاگذاشتن تعهدات برجامی نوشت: «آمریکا برجام را یک "توافق شخصی بین دو دولت" نامیده و ادعا می کند که "به دنبال یک پیمان" است. اشتباه است، برجام یک  موافقت نامه بین المللی است که یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بر آن صحه گذاشته است.»

وی همچنین با اشاره به سابقه بد آمریکا در عدم پایبندی به تعهداتش افزود: «به علاوه، آمریکا تعهدات خود به پیمان ها را نیز زیر پا گذاشته است و با دو پرونده شکایت در دادگاه بین المللی کیفری روبرو است.»

توییت ظریف

ظریف ادامه داد: «آمریکا درخواست های صلح را تنها به سخره می گیرد.»

وزیر امور خارجه ایران پبام خود را با هشتگی با مضمون "آیا شرم نمی کنی" به پایان برده و ویدئویی نیز از اعتراضات یک زن آمریکایی در سخنرانی برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را به پیام خود افزوده است.

خانم مدیا بنجامین که از فعالان ضدجنگ آمریکایی از موسسه پینک کد است، پس از سخنرانی اخیر برایان هوک در اندیشکده هادسن گفت: این مسخره ترین چیزی است که تا به حال در عمرم شنیده ام. جهان خواستار حفظ توافق هسته ای ایران است. همپیمانان ما -آلمان، فرانسه و انگلیس- خواستار حفظ این توافق هستند. جامعه جهانی خواستار حفظ آن است.