۰ نفر

ادعاهای ضد ایرانی وزیر انرژی عربستان در نشست وین

۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲
کد خبر: 301210
ادعاهای ضد ایرانی وزیر انرژی عربستان در نشست وین

«خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان سعودی در شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعاهایی بی اساس علیه برنامه هسته‌ای ایران و مواضع منطقه‌ای این کشور مطرح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ادامه ادعاهای ضد ایرانی مقام‌های ریاض، وزیر انرژی عربستان سعودی در نشست امروز دوشنبه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار مقابله با فعالیت‌های «خصمانه و مشکوک هسته‌ای ایران در منطقه» شده است.

وزیر انرژی عربستان سعودی در سخنرانی شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اهمیت «منطقه عاری از سلاح اتمی» در منطقه غرب آسیا و حمایت ریاض از این موضوع تاکید کرد اما در ادامه اظهاراتش ادعاهایی بی اساس علیه ایران مطرح کرد.

«خالد الفالح» از «جامعه بین‌المللی» خواست که با فعالیت‌های به گفته او «خصمانه» ایران در منطقه و فعالیت هسته‌ای مشکوک این کشور مقابله کند.  

کنفرانس امروز با اظهارات مدیرکل آژانس آغاز شد و بعد از او نوبت به سخنرانی نمایندگان کشورهای مختلف حاضر در این نشست رسید.

«یوکیا آمانو» در این نشست، بار دیگر پایبندی ایران به برجام و راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره این موضوع را تکرار کرد.

بعد از آمانو، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا و همچنین نمایندگان روسیه و چین در نشست وین سخنرانی کردند.

توافق هسته‌ای برجام یکی از موضوعات مهم سخنرانی سخنرانان کنفرانس بوده و در این نشست به جز معدود کشورها از قبیل آمریکا و عربستان سعودی، دیگران از این توافق حمایت کردند.