۰ نفر

پمپئو: برجام شکست خورده و باید رها شود!

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۳۴
کد خبر: 300814
پمپئو: برجام شکست خورده و باید رها شود!

وزیر خارجه آمریکا در پیامی توییتری مدعی شد از آنجا که برجام در مسدود کردن راه‎های دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ناکام مانده، شکست خورده محسوب می‎شود و باید به دست فراموشی سپرده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا بار دیگر در پیامی توییتری برجام را به باد انتقاد گرفت و مدعی شد ازآنجا که این توافق در مسدود کردن راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای ناکام مانده است، باید آن را رها کرد.

این اظهارنظر در ادامه واکنش‌ها به دیدارهای «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، ایراد شد. پمپئو روز گذشته نیز از دیدارهای کری با ظریف انتقاد کرده بود.

درهمین‌راستا، پمپئو  به اتهام‌زنی روی آورد و مدعی شد: آنچه کری به‌واسطه تعامل با رژیم ایران، بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان مرتکب شد ناشایست، بی‌سابقه و ناسازگار با سیاست خارجی ایالات متحده است. برجام شکست خورد. رهایش کنید.

پمپئو در ادامه ادعاهای خود افزود: برجام برخلاف آنچه به مردم آمریکا عرضه شد، تمام راه‌های ممانعت ایران از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را مسدود نکرد.

از زمانی که کری در یک مصاحبه رادیویی به اینکه در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ چند نوبت با ظریف دیدار داشته، اذعان کرده است؛ ترامپ و دیگر اعضای دولت وی، وزیر خارجه اسبق آمریکا را به قانون‌شکنی متهم کرده‌اند.

وی در بخشی از واکنش خود خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته بود: اگر خواهان آموختن چیزی درباره توافق هسته‌ای (ایران) هستی که به امن‌تر کردن جهان انجامید (!)، کتاب جدید مرا بخر.

منظور وزیر خارجه اسبق آمریکا کتاب خاطرات وی است که با عنوان «هر روز موهبتی دیگر است» منتشر شد.