۰ نفر

سخنگوی وزارت بازرگانی چین:

جنگ تجاری ترامپ صادرات چین به آمریکا را 6.5درصد افزایش داد

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 300640
جنگ تجاری ترامپ صادرات چین به آمریکا را 6.5درصد افزایش داد

سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد به رغم‌ جنگ تجاری‌ای که آمریکا راه انداخته صادرات چین به آمریکا ۷.۷ درصد معادل ۱۸۱ میلیارد دلار در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک؛ سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد به‌رغم جنگ تجاری آمریکا اختلاف تجاری بین دو کشور بیش از گذشته افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پیش از این ترامپ ادعا می‌کرد که تجارت آزاد بین آمریکا و چین کسری تجاری را با این کشور رقم زده است.

وی اعلام کرد: اقدامات یکجانبه واشنگتن درباره اعمال تعرفه‌های بیشتر روی کالاهای چینی کمکی به مشکلات کسری تجاری این کشور نخواهد کرد.

گائو فنگ سخنگوی وزارت بازرگانی چین در کنفرانس خبری اعلام کرد: نوسانات مازاد تجاری آمریکا یا به عبارتی کسری تجاری این کشور مربوط به بازار این کشور می‌شود.

وی اعلام کرد: به‌رغم جنگ تجاری که آمریکا راه انداخته مازاد تجاری چین با آمریکا ۷.۷ درصد معادل ۱۸۱ میلیارد دلار در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.صادرات چین به آمریکا هم ۶.۵ درصد افزایش یافته است.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بازرگانی چین افزایش صادرات اساساً به دلیل تقاضای بیشتر کالاهای چینی از سوی آمریکا بوده است بنابراین از زمانی که صادرکنندگان چینی نگران تغییر در سیاست‌ تعرفه‌ای آمریکا هستند آنها دریافتند که این مسئله برای آنها هزینه‌بر خواهد شد.

به گزارش فارس، روز پنج‌شنبه مقامات آمریکایی دعوت‌نامه‌ای به مقامات چینی فرستادند و درخواست کردند تا مذاکرات درباره جنگ تجاری دوباره آغاز شود.

حدود یک ماه پیش مذاکره نافرجامی بین آمریکا و چین درباره جنگ تجاری وجود داشت که در شب مذاکرات آمریکا تعرفه‌های جدیدی را روی کالاهای چینی اعمال کرد. ارسال دعوتنامه از سوی آمریکا پس از آن صورت گرفت که ۶۰ شرکت آمریکایی در ائتلافی تصمیم گرفتند درباره جنگ تعرفه‌ای آمریکا مقابله کنند.