۰ نفر

وزیر خارجه سوریه:

آمریکا از سلاح شیمایی برای توجیه حمله به سوریه استفاده می‌کند

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰:۲۰
کد خبر: 299779
 آمریکا از سلاح شیمایی برای توجیه حمله به سوریه استفاده می‌کند

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه روز سه شنبه در خصوص سناریوی از پیش طراحی شده حمله شیمیایی در ادلب، گفت: آمریکا از سلاح شیمیایی به عنوان بهانه‌ای برای توجیه حمله به سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ولید المعلم افزود: این نخستین بار نیست که آمریکا به سوریه تعرض و از سلاح شیمیایی برای توجیه چنین تجاوزی استفاده می کند.

وی تاکید کرد: سوریه دارای تسلیحات شیمیایی نیست.

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: اجرای سناریوی استفاده سلاح شیمیایی در سوریه و تلاش برای اینکه دولت سوریه را مسئول و مقصر آن بدانند از سوی سازمان تروریستی کلاه سفیدها که توسط دستگاه امنیتی انگلیس تشکیل و برخی از کشورهای اروپایی به حمایت مالی از آن می پردازند، صورت گرفت.

المعلم اضافه کرد: چنین سناریوهایی پایه و اساس قانونی ندارد و بدون توجه شورای امنیت اجرا می شود.

وی در خصوص اهداف آمریکا و همپیمانانش در سوریه گفت: آمریکا تنها اهداف خود را در سوریه پیش نمی برد، بلکه اهداف اسرائیل را نیز در سوریه اجرا می کند. آمریکا نمی خواهد که سوریه کشور اصلی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی باشد.

وزیر خارجه سوریه در خصوص تهیه قانون اساسی جدید این کشور گفت: این موضوع هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و در حال حاضر تلاش ها برای توافق بر سر تشکیل کمیته قانون اساسی برای تهیه قانون اساسی جدید ادامه دارد.

وی همچنین در خصوص روابط سوریه با کشورهای عربی و اتحادیه عرب گفت: در حال حاضر به دلیل خروج سوریه از اتحادیه عرب دیگر فعالیت های این اتحادیه دارای اهمیت نیست.