۰ نفر

هلند کمک مالی به کلاه سفیدها را قطع کرد

۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۱۸
کد خبر: 299498
هلند کمک مالی به کلاه سفیدها را قطع کرد

دولت هلند حمایت مالی از گروه موسوم به «کلاه سفیدها» در سوریه را متوقف کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وزارت خارجه هلند اعلام کرد که در راستای استراتژی‌های این کشور، آمستردام تصمیم به قطع حمایت‌های مالی از گروه «کلاه سفیدها» در سوریه دارد و بعد از این کمک مالی به این گروه انجام نخواهد شد.

در بیانیه وزارت خارجه هلند گفته شده حمایت‌های مالی قبلی از این گروه نتایج مورد نظر و مطلوبی را نداشته است و در حال حاضر پیروزی دولت مرکزی بشار اسد در سوریه اجتناب ناپذیر است.

پیش از این آمریکا از اختصاص کمک 6،6 میلیون دلاری برای «کلاه سفید» در سوریه خبر داده بود که دولت دمشق این اقدام را محکوم کرد.

«دفاع غیرنظامی سوریه» که با نام «کلاه سفیدها» نیز شناخته می شود، سازمانی است که با ادعای حمایت و نجات جان شهروندان از سال ۲۰۱۳ تا کنون در مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی سوریه حضور می‌یابند، اما فعالیت آنان بدلیل ارتباط با گروه‌های تروریستی و برخی صحنه‌سازی‌ها علیه دولت سوریه همواره مورد انتقادات جدی بوده است.

فروردین سال گذشته پزشکان سوئدی فاش کردند که کلاه سفیدها، برای اینکه کودکان سوری را قربانی تسلیحات شیمیایی معرفی کنند؛ به آنها مواد بیهوش کننده و مخدر تزریق می‌کنند و این کودکان بر اثر دُزِ بالای مخدر، کشته می‌شوند؛ سپس کلاه سفیدها برای بهره برداری تبلیغاتی و سیاسی در جنایتکارانه‌ترین حالت ممکن به فیلمبرداری از این کودکان معصوم در حال اختضار می پردازند و چنین وانمود می کنند که آنها بر اثر استنشاق گازهای شیمیایی ناشی از حمله ارتش سوریه به این وضع در آمده‌اند.

در عین حال با وجود شعار امدادرسانی، اما کلاه سفیدها بطور عمده رویکردی سیاسی و ضددولتی را در سوریه دنبال کرده و منابع مالی خود را از طریق کشورهای اروپایی و آمریکایی تامین می‌کنند.