۰ نفر

منابع محلی بصره:

مهاجمان به کنسولگری ایران تلفن ثریا و کوکتل مولوتوف داشتند

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۲۳
کد خبر: 298972
مهاجمان به کنسولگری ایران تلفن ثریا و کوکتل مولوتوف داشتند

منابع محلی در بصره اعلام کردند: مهاجمان به سرکنسولگری جمهوری اسلامی مجهز به تلفن ثریا، کوکتل مولوتوف و بطری بنزین بودند و با وانت به امکانی مورد حمله از جمله سرکنسولگری آورده شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری المعلومه روز شنبه به نقل از این منابع نوشت: این مهاجمان ابتدا اماکنی را در بصره آتش زدند تا سپس با سنجیدن تظاهرات کنندگان به هدف اصلی خود یعنی آتش زدن کنسولگری ایران دست یابند.

این منابع افزود» افراد ناشناس نقابدار سوار بر وانت با در دست داشتن سلاح و دستگاه های ثریا و کوکتل مولوتوف عامل آتش زدن مراکز دولتی و اماکن دیپلماتیک و تعدی به مقرهای الحشد الشعبی هستند.

آنها افزودند که آتش زدن شهرداری بصره و سپس دبیرستان مرکزی و ستاد کارت های جیره بندی (التموینیه) هدف اصلی این افراد از عملیات آتش زدن نبوده است بلکه برای گشایش راهی برای رسیدن به سرکنسولگری ایران و پایگاه های الحشد الشعبی و آتش زدن آنها بوده است.

به گفته این منابع، تظاهرات کنندگان مشاهده کردند که این وانت ها علاوه بر سرقت ده ها مغازه و اماکن تجاری در شهرک های 'الجزائر' و 'العشار'، اقدام به آتش زدن پایگاه های الحشد الشعبی و برخی دیگر از نهادهای دولتی کرده اند و همچنین شهروندان را تحریک به تخریب و آتش زدن می کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز مردم بصره در عملیات آتش سوزی اماکن دیپلماتیک و پایگاه های الحشد الشعبی نقشی نداشتند.

گفتنی است: ستاد فرماندهی عملیات بصره پیشتر اعلام کرد که خودرو های مشکی حامل افراد نقابدار را رصد کرده است که اقدام به آتش زدن نهادهای دولتی از جمله شورای استان بصره و ساختمان استانداری کرده اند.

با گذشت بیش از 24 ساعت از این وقایع، هنوز گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده در زمینه شناسایی و دستگیری این افراد منتشر نشده است.

دور جدید تظاهرات مردمی اهالی بصره از 10 شهریور ماه گذشته در اعتراض به کمبود آب و افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف آب آشامیدنی آغاز شد و به سرعت این دور جدید تظاهرات ها به خشونت و برخورد فیزیکی بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان کشیده شد.

براساس گزارش های وزارت بهداشت عراق تاکنون براثر خشونت های ناشی از برخورد بین تعدادی از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی، 11 نفر کشته و بالغ بر یکصد نفر زخمی شده اند.