۰ نفر

سفارت ایران در کره جنوبی؛

بخشی از مشکلات بانکی ایرانیان مقیم کره جنوبی حل شد

۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۲۲
کد خبر: 298470
 بخشی از مشکلات بانکی ایرانیان مقیم کره جنوبی حل شد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد با اقدامات و پیگیری های سفارت از نهادهای عالی کره ای، بخشی از مشکلات بانکی ایرانیان مقیم این کشور حل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این اطلاعیه آمده است: مسئولین Woori Bank کره آمادگی خود را جهت ارائه تمام خدمات بانکی به شهروندان ایرانی مقیم این کشور در تمامی شعب بانک مذکور اعلام کرده اند.
بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی می افزاید: هموطنان ایرانی می توانند به هریک از شعب بانک یاد شده مراجعه و اقدام به گشایش حساب و دریافت کارت بانکی نمایند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: چنانچه بعد از مراجعه به بانک، به واسطه عدم آگاهی احتمالی کارمندان بانک با رویه جدید، با مشکلی مواجه شدید از مسئولان بانک بخواهید با اداره (Anti-money laundering) (우리은행 자금세탁방지팀) مذکور تماس بگیرند تا مشکل برطرف شود. 
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایان این بیانیه تاکید کرده است: بدیهی است این سفارت به پیگیری موضوع تا حصول شرایط مشابه در سایر بانک های عامل کره ای ادامه خواهد داد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی اواسط این هفته با اشاره به تشدید مشکل محدودیت های بانکی ایرانیان مقیم این کشور در دو هفته اخیر، با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد این موضوع در سطوح بالای دولتی و بانکی در سئول مطرح و پیگیری می شود.
این اطلاعیه، مشکلات بانکی پیش رو را ناشی از فضای مسموم سیاسی - بین المللی و تحریم های ظالمانه و خصمانه آمریکا علیه کشور و ملت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده و افزوده بود: این سفارت خانه در مقاطع زمانی گذشته و همچنین در شرایط فعلی، مجدانه در تلاش بوده است تا با رایزنی با مقامات ذی ربط کره ای، نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.
سفارت ایران در کره جنوبی در این بیانیه گفته بود: متاسفانه مسئولین دولتی و بانکی کره به بهانه تحریم های آمریکا از ارائه هرگونه پاسخ مستدل و قانع کننده خودداری نموده و بررسی مجدد و حل و فصل موضوع را به آینده موکول می نمایند.
در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی آمده بود: مناسب است دانشجویان نیز همچنان و همزمان، شکایت و نارضایتی خود را به مسئولین بانکی و دانشگاهی این کشور منعکس کنند چون مطمئنا انتقال این اعتراضات به مقامات بالاتر در ترغیب آن ها به لزوم یافتن راه حلی برای رفع این مشکل موثر خواهد بود.