۰ نفر

سازمان ملل مذاکرات صلح یمن در ژنو را به تعویق انداخت

۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰:۰۷
کد خبر: 298315
 سازمان ملل مذاکرات صلح یمن در ژنو را به تعویق انداخت

سازمان ملل متحد چهارشنبه شب اعلام کرد که مذاکرات ژنو میان طرف‌های یمنی که قرار بود روز پنجشنبه آغاز شود به تعویق افتاده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یک منبع در دفتر «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: مذاکرات امروز (پنجشنبه) برگزار نخواهد شد.

این منبع توضیح بیشتری در خصوص به تعویق افتادن مذاکرات ژنو نداده است.

'محمد عبدالسلام ' رئیس هیات یمنی در مذاکرات ژنو روز گذشته گفته بود: سازمان ملل تا این لحظه به هیچیک از وعده های خود درخصوص تسهیل در بازگشت زخمی ها و یمنی های خارج از کشور، عمل نکرده است .

شورای سیاسی عالی جنبش انصارالله روز دوشنبه با صدور بیانیه ای، اعضای هیات مذاکره کننده این جنبش برای حضور در مذاکرات 6 سپتامبر (15 شهریور) در ژنو در کشور سوییس را اعلام کرد.

مارتین گریفیتس' فرستاده سازمان ملل به یمن در آگوست (مرداد ماه) در شورای امنیت اعلام کرد که مذاکرات صلح ژنو تحت نظارت سازمان ملل از 6 سپتامبر در ژنو آغاز خواهد شد.

حمله ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان به یمن نه تنها یمنی ها را از مقاومت دربرابر تجاوزگری دشمن باز نداشت، بلکه ارتش یمن چندی پیش از سکوهای زیر زمینی موشک های داخلی رونمایی کرد.

ارتش یمن همچنین تهدید کرد در صورت ادامه تجاوزگری ائتلاف سعودی به یمن، با موشک‌ و پهپادهای بومی، اهداف حیاتی در امارات و عربستان را هدف قرار خواهد داد.