۰ نفر

اظهار نظر عجیب سیاستمدار لهستانی درباره اتحادیه اروپا

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۲
کد خبر: 297601
اظهار نظر عجیب سیاستمدار لهستانی درباره اتحادیه اروپا

رهبر حزب حاکم قانون و عدالت لهستان (PiS) تاکید کرد، ورشو به اتحادیه اروپا تعلق دارد اما باید مراقب باشد به "بیماری‌های اجتماعی" که این بلوک را احاطه کرده است، آلوده نشود.

به گزارش رویترز، یاروسلاو کاچینسکی، از تصمیم‌گیرندگان مهم و با نفوذ لهستان یکشنبه در گردهمایی حزبی پیش از انتخابات محلی ماه اکتبر به تشریح اولویت‌های کمپین حزب قانون و عدالت پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، او از سوابق دموکراتیک حزبش دفاع کرده و منتقدان را به خدمت در راستای "منافع قدرتمندان و معامله با مقتدران در جهان" متهم کرد که انتقادی آشکار از ارتباط نزدیک اپوزیسیون لیبرال در لهستان و بروکسل بود. کاچینسکی تاکید کرد: گفته بودم که با نبرد سنگینی مواجه خواهیم شد و آن نزدیک است.

این رهبر لهستانی افزود: ما از داخل و خارج هدف هجمه قرار داریم... به سبک تخریب واقعیت و با هدف تحقیر لهستان. آسان است که در راستای منافع قدرتمندان خدمت کنیم. اگر شما می‌خواهید به این جامعه، به کشور خدمتی داشته باشید، سخت‌تر است.

حزب او با تاکید بر لزوم باقی ماندن لهستان درون اتحادیه اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا کشورهای عضو را مجبور می‌کند تا استانداردهایی را بپذیرد که در تناقض با ارزش‌های خانوادگی سنتی لهستان است. کاچینسکی یکشنبه گفت، عضویت اتحادیه اروپا کوتاه‌ترین راه برای لهستان برای دستیابی به برابری در زمانی است که بحث استانداردهای زندگی با متحدان غربی‌اش در میان باشد.

او افزود: اما این به معنای آن نیست که ما اشتباهات غرب را تکرار کنیم و به بیماری‌های اجتماعی که آنجا را احاطه کرده است، مبتلا شویم.

این عضو ۶۹ ساله پارلمان لهستان، مغز متفکر بازگشت این کشور به سمت ارزش‌های اجتماعی سنتی، تحکیم سیاست اقتصادی حمایت از کالای داخلی و تردید به اروپاست. لهستان تحت رهبری کاچینسکی، به شدت درون اتحادیه اروپا منزوی شد و منتقدان، دولت حاکم ورشو را به حرکت به سوی خودکامگی متهم کردند.

به‌رغم این انتقادات، حزب حاکم قانون و عدالت همچنان در آستانه انتخابات محلی در لهستان، انتخابات پارلمان اروپایی در ماه مه و انتخابات پارلمانی در اواخر ۲۰۱۹ محبوب است. کسب نتایج چشمگیر در انتخابات محلی می‌تواند جایگاه این حزب را در دولت محلی مستحکم‌تر کرده و قدرت مانور بیشتری به آن در توزیع منابع دولتی در آستانه انتخابات پارلمانی سال آتی بدهد.