۰ نفر

قطر میلیاردها دلار در آلمان سرمایه‌گذاری می‌کند

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱:۵۷
کد خبر: 297534
 قطر میلیاردها دلار در آلمان سرمایه‌گذاری می‌کند

روزنامه اقتصادی «هاندلس بلات» آلمان روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد، قطر قصد دارد میلیاردها دلار در آلمان سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه «هاندلس بلات» به نقل از «علی العمادی» وزیر دارایی قطر نوشت، دوحه هم اکنون در حال بررسی پروژه های سرمایه گذاری در آلمان است.

در گزارش این روزنامه اقتصادی آلمانی آمده است: قطر قصد دارد تا به زودی سرمایه گذاری های جدید خود در بخش اقتصاد آلمان را اعلام کند.

بنابراین گزارش، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در هشتمین نشست مشترک اتاق بازرگانی قطر و آلمان که قرار است با حضور آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روزهای 6 و 7 سپتامبر (14 و15 شهریور) در برلین برگزار شود، سرمایه گذاری پروژه های اقتصادی در آلمان به ارزش میلیاردها دلار را اعلام کند.

در همین حال «اولیور هرمس» رئیس انجمن کار آلمان در بخش خاورمیانه با از پروژه های جدید سرمایه گذاری قطر در آلمان استقبال کرد.

قطر پیش تر نیز سهام تعدادی از شرکت های بزرگ آلمانی از جمله «فولکس واگن» ، «زیمنس» و «سولار ورلد» را به ارزش 20 میلیارد دلار خریداری کرده بود.

روابط قطر با عربستان، امارات، بحرین و مصر در 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) و بدنبال تحریم و محاصره همه جانبه این کشورها علیه دوحه قطع شد.

دوحه پیش تر نیز اعلام کرده بود که قصد دارد تا 15 میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری کند.