۰ نفر

موگرینی: تلاش می‌کنیم برجام را حفظ کنیم

۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 296928
موگرینی: تلاش می‌کنیم برجام را حفظ کنیم

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه اتریش در وین گفت ما تلاش می کنیم توافق هسته ای با ایران را حفظ نماییم.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه اتریش در وین گفت که ما تلاش می کنیم توافق هسته ای با ایران را حفظ نماییم.
فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست مطبوعاتی گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دوازدهمین بار اعلام کرده است ایران به به تعهدات خود در برجام پایبند است.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود:ما تلاش می کنیم که مردم ایران بتوانند روابط اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشورها برقرار کنند. 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در باره اوضاع سوریه و ادلب گفت وگو شد تاکید کرد که باید از بروز جنگ در ادلب جلوگیری شود.
وی همچنین تاکید کرد ؛ باید پس از پروسه سیاسی در سوریه اقدامات بشردوستانه و کمک های مالی برای این کشور انجام گیرد.
موگرینی همچنین گفت که در مجمع عمومی سازمان ملل قرار است در باره اوضاع سوریه بحث و گفت وگو شود.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در باره یکی دیگر از موضوعات این نشست دو روزه وزرای خارجه اتحادیه اروپا که موضوع فلسطین بوده اشاره کرده و گفت که باید به مردم نوار غزه ؛ اوارگان فلسطینی در اردن و لبنان کمک مالی شود. 
وی در باره اختلافات بین اتحادیه اروپا با امریکا گفت : این برای همه واضح است که ما با امریکا بر سر موضوعات مختلف اختلاف نظر داریم.. 
موگرینی همچنین به بحران داخلی ونزویلا و اینکه اتحادیه اروپا تصمیم به کمک مالی به این کشور را دارد سخن گفت .
کارین کنسیل وزیر خارجه اتریش نیز در این نشست مطبوعاتی مشترک که در کاخ هوف بورگ وین ؛ محل برگزاری این نشست دو روزه برگزار شده است در باره سوریه گفت : ما در وضعیتی قرار داریم که نمی دانیم آیا عملیات نظامی طی چند روز اینده در ادلب سوریه انجام می گیرد یا نه. 
وی گفت که اثرات جنگ سوریه برای اتحادیه اروپا نه تنها از لحاظ اوارگان بلکه موجب بروز دیگر فاکتورهایی شده است که باید راه حلی برای ان پیدا کرد.