۰ نفر

در واکنش به سخنان جرومی پاول؛

بازار سهام جهان رشد کرد

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 295388
بازار سهام جهان رشد کرد

پس از این‌که رئیس فدرال‌رزرو گفت که سیاست‌های بانک‌ مرکزی، بهترین نتیجه را برای تداوم فعالیت قدرتمند اقتصاد آمریکا داشته‌اند، بازار سهام جهان رشد کرد و باعث شد وال‌استریت رکورد زد.

به گزارش رویترز، جمعه شب، پس از این‌که جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو اعلام کرد که سیاست‌های بانک‌ مرکزی، بهترین نتیجه را برای تداوم فعالیت قدرتمند اقتصاد آمریکا داشته‌اند، بازار سهام جهان رشد کرد و باعث شد وال‌استریت به رکورد جدیدی دست پیدا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، پس از این که اظهارات پاول در اجلاس سران بانک مرکزی، انتظارات از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر و شاید افزایش مجدد آن در ماه دسامبر را تائید کرد، شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ به بالاترین سطح خود رسید و در رکوردی بالاتر از رکورد ماه ژانویه خود بسته شد.

در حالی‌ که پاول در سخنرانی خود در جکسون هول در وایومینگ، علی‌رغم انتقادات ترامپ از نرخ بهره بالا، گفت که افزایش تدریجی نرخ بهره راه مناسبی برای حفظ اقتصاد آمریکا و رشد اقتصاد است، دلار تضعیف شد.

شاخص دلار ۰.۵۵ درصد در برابر ۶ ارز برتر جهان افت کرد و یورو و ین ژاپن در برابر آن تقویت شدند.

شاخص جهانی سهام ام‌اس‌سی‌آی ۰.۵۳ درصد بالا رفت، درحالی‌که شاخص اقتصادهای در حال ظهور آن ۰.۱۹ درصد رشد کرد.

آخرین ارزیابی سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا از نرخ خنثی در بازار، حدود ۲.۹ درصد بود که ۱ درصد از نرخ بهره کنونی ۱.۷۵ و ۲.۰۰ درصدی بالاتر است.

در پایان معاملات دیشب، شاخص یوروفرست ۳۰۰ اروپا توانست ۰.۰۹ درصد بالاتر بسته شود.

در معاملات وال‌استریت، میانگین صنعتی داوجونز ۱۳۳.۳۷ واحد یا ۰.۵۲ درصد رشد کرد و به ۲۵۷۹۰.۳۵ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ توانست ۱۷.۷۱ واحد یا ۰.۶۲ درصد بالا بیاید و در رکورد ۲۸۷۴.۶۹ واحد به کار خود پایان دهد. کامپوزیت نزدک ۶۷.۵۲ واحد یا ۰.۸۶ درصد به خود افزود و به سطح ۷۹۴۵.۹۸ واحد رسید.

این هفته اس‌اندپی ۰.۸۷ درصد، داو ۰.۴۷ درصد و نزدک ۱.۶۶ درصد رشد کردند.