۰ نفر

نتانیاهو برای فشار بر ایران به دوره گردی حوزه بالتیک رفت

۲ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۱۹
کد خبر: 295257
 نتانیاهو برای فشار بر ایران به دوره گردی حوزه بالتیک رفت

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه با محکوم کردن بسته کمک مالی اتحادیه اروپا به تهران، از سران کشورهای بالتیک به منظور متقاعدکردن بروکسل برای تشدید فشار بر ایران، درخواست کمک کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نتانیاهو که برای دیداری چهار روزه به لیتوانی رفته است، در کنفرانس خبری در ویلنیوس با همتایان استونیایی، لتونیایی و لیتوانیایی اش گفت: من از دوستانم در اینجا برای تصحیح به نظر من موضع و دیدگاه نادرست اتحادیه اروپا درباره اسرائیل، درخواست کمک کردم.

وی با تاکید بر این موضوع که تصمیم روز گذشته (پنجشنبه) اتحادیه اروپا برای پرداخت مبلغ 18 میلیون یورو به ایران، اشتباه بزرگی است، افزود: اتحادیه اروپا نتوانسته است به طور کامل سیاست اسرائیل را درباره ایران درک کند.

وی با تشکر از تجدید اقدامات ضدایرانی دولت آمریکا، گفت: همه کشورها باید با تلاش ها برای ازسرگیری تحریم های ایران به منظور اعمال فشار و متوقف کردن تجاوزگری و دست برداشتن این کشور از فعالیت های تروریستی، همکاری کنند.

هدف از نخستین دیدار یک نخست وزیر رژیم صهیونیستی از لیتوانی، تقویت روابط دوجانبه و جلب حمایت کشورهای حوزه بالتیک از این رژیم عنوان شده است.

حدود سه هزار تن از جمعیت 2 میلیون و 900 هزار نفری لیتوانی، یهودی هستند.