۰ نفر

روسیه: داعش در سوریه از تسلیحات آژانس‌های خارجی استفاده می‌کند

۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 295144
روسیه: داعش در سوریه از تسلیحات آژانس‌های خارجی استفاده می‌کند

فرستاده روسیه در سازمان ملل گفت، مسکو شواهدی دارد که نشان می‌دهد داعش در سوریه تسلیحاتی را از سایر کشورها و با کمک آژانس‌های امنیتی خارجی دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، فرستاده روسیه در سازمان ملل گفت: ما شواهدی داریم که این تسلیحات از خارج از سوریه به داخل این کشور و از طریق سازمان‌های شبه قانونی یا حتی با حمایت آژانس‌های امنیتی سایر کشورها قاچاق شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد، روسیه قصد دارد تا در یک نشست بین المللی راه‌های توقف ارسال این تسلیحات به داعش را مورد بررسی قرار دهد؛ این نشست درباره مقابله با قاچاق غیرقانونی سلاح در بازه زمانی سوم تا چهارم سپتامبر سال جاری میلادی در مسکو برگزار می‌شود.

این دیپلمات روس همچنین هشدار داد که داعش به دنبال ورود به مناطق تحت کنترل دولت دمشق نزدیک ادلب است و ادامه داد، این گروه تروریستی از به کار بردن کودکان در انجام حملات تروریستی اصلا واهمه ای به دل راه نمی‌دهد.

فرستاده روسیه در سازمان ملل همچنین به این مساله اشاره کرد که نیروهای مسلح روسیه به آزادسازی ۱۴۰۰ شهر و روستا در روسیه کمک کرده و بیش از ۹۶ درصد از این قلمروها را بار دیگر به کنترل دولت درآورده‌اند.

وی همچنین به این مساله اشاره کرد که القاعده می‌تواند خلأ به وجود آمده توسط القاعده را در سوریه پر کند و به یک مانع بزرگ برای روند صلح در این کشور بدل شود.

نبنزیا همچنین گفت: ارزیابی ما این است که القاعده و متحدانش از این فرصت استفاده کرده و به یک مانع بزرگ برای روند صلح و سازش در سوریه بدل شوند.