۰ نفر

آل سعود امام جماعت مسجد الحرام را دستگیر کرد +عکس

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۲۴
کد خبر: 294701
آل سعود امام جماعت مسجد الحرام را دستگیر کرد +عکس

صفحه 'زندانیان عقیده' در شبکه اجتماعی توییتر فاش کرد که مقامات سعودی 'شیخ صالح آل طالب' امام و خطیب مسجد الحرام را به دلیل ایراد خطبه درباره 'منکرات و وجوب اخفای آن توسط فاعل' را دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری 'القدس العربی'، آل طالب دیروز (یکشنبه ) آخرین توییت خود را خطاب به حجاج بیت الله الحرام به مناسبت 'روز الترویه' ( روز رستاخیز) نوشت و در آن بخشی از فیلم خطبه نماز جمعه خود در بیت الله الحرام را منتشر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سه فعال اجتماعی نیز یک کلیپ ویدئویی از خطبه نماز جمعه منتشر کردند که 'صالح الصالب ' در آن نسبت به علنی شدن معاصی هشدار داده بود.

فعالان اجتماعی گفتند که آل طالب اخیرا نامه انتقادآمیز محرمانه ای به 'شورای رفاه' تاسیس شده توسط 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی نیز ارسال کرده بود.

04

صفحه زندانیان عقیده که مختص حقوق بشر و بازداشت ها در عربستان است، شنبه گذشته اعلام کرد که مقامات عربستانی چندی پیش 'شیخ علی بن عبار الزعل' یکی از شیوخ قبیله 'شمر' را به دلیل دو توییت که در یکی خواستار مجازات شاهزاده 'عبدالعزیز بن فهد بن سعد آل سعود' شده و در دیگری برای شاهزاده 'نواف بن طلال الرشید' دعا کرده بود، دستگیر شده است.

** کارشناس اقتصادی ارشد شرکت آرامکو دستگیر شد

مقامات عربستانی 'برجس البرجس' کارشناس اقتصادی ارشد شرکت نفتی 'آرامکو' را شنبه گذشته در یک اقدام سوال برانگیز دستگیر کردند.

شبکه خبری 'الجزیره' گزارش داد که نیروهای امنیتی سعودی همچنین 'شیخ ناصر العمر' استاد دانشکده 'اصول الدین' در دانشگاه 'امام محمد بن سعود' را در مکه مکرمه دستگیر کردند.

دولت سعودی از یک سال پیش شمار زیادی از فعالان حقوق بشری عربستان را به بهانه های مختلف از جمله اقدام علیه امنیت کشور و جاسوسی بازداشت و روانه زندان کرده است .

این اقدام ها با مخالفت برخی کشورها و سازمان های حقوق بشری مواجه شده است .

در آخرین مورد دولت کانادا به این وضعیت اعتراض کرد، اما سعودی ها در پاسخ اقدام به قطع روابط خود با این کشور کردند.