۰ نفر

بازتاب گسترده اظهارات روحانی در رسانه‌های ترکیه

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۱۸
کد خبر: 294698
 بازتاب گسترده اظهارات روحانی در رسانه‌های ترکیه

اظهارات رئیس جمهور کشورمان با این عنوان که "ایران می‌تواند در صنایع دفاعی با ترکیه و پاکستان همکاری کند"، تبدیل به تیتر بسیاری از رسانه‌های ترکیه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان امروز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای صنعت دفاعی کشورمان گفت: امروز باید بخش دفاع و صنعت و معاونت فناوری ریاست جمهوری، آنچنان در کنار هم باشید تا به راحتی بتوانید کار را تقسیم کنید. بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و وزارت علوم به میدان بیایند و حتی ما به تدریج بتوانیم چیزهایی با کمک کشورهای دیگر بسازیم. ترکیه، پاکستان و ما ممکن است کارهایی کنیم که بتوانیم آنها را تلفیق کنیم. من پاکستان و ترکیه را مثال می‌زنم ممکن است کشورهای دیگر باشد.

1

وی با تأکید بر اینکه می‌توانیم با بسیاری از کشورها دوست باشیم و در کنار هم قرار بگیریم، گفت: هواپیما چیزی نیست که بتوانیم به تنهایی بسازیم زیرا توانمندی محدود است، اما وقتی مشترک شویم می‌توانیم یک سوم را ما، یک سوم را کشور دیگر و دو سوم را کشورهای دیگر درست کنند، باید روی این موضوع فکر کنیم نمی‌خواهم بگویم فردا صبح می‌شود.

02

این اظهارات روحانی با این عنوان که "ایران می‌تواند در صنایع دفاعی با ترکیه و پاکستان همکاری کند"، تبدیل به تیتر بسیاری از رسانه‌های ترکیه شده است.

03

ترکیه و پاکستان در زمینه صنایع نظامی همکاری گسترده‌ای را طی سالهای گذشته رقم زده‌اند که آخرین آنها قراردادهای فروش 4 ناوچه و نیز 30 هلیکوپتر ترک به پاکستان است که بزرگترین قرارداد نظامی تاریخ ترکیه به شمار می‌رود.