۰ نفر

وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد:

اختلاف نظر آمریکا و انگلیس درباره برجام

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۰:۱۶
کد خبر: 294697
اختلاف نظر آمریکا و انگلیس درباره برجام

وزیر خارجه انگلستان می‌گوید که کشورش در خصوص برجام با دولت آمریکا اختلاف نظر داشته و معتقد به لزوم پایبندی به این توافق است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلستان که به آمریکا سفر کرده است، در سخنرانی در موسسه صلح آمریکا گفت که لندن در خصوص توافق هسته‌ای با ایران با دولت ترامپ اتفاق نظر نداشته و معتقد است که باید به این توافق پایبند ماند.

وی افزود که معتقد است در ارزیابی سیاست خارجی دولت ترامپ، باید به کردار او توجه کرد نه گفتار او.

جرمی هانت در خصوص سیاست خارجی روسیه نیز اظهار نظر کرد و گفت که سیاست خارجی این کشور در دوران ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین، جهان را به جایی خطرناک‌تر از قبل بدل کرده است.

وی امروز نیز در گفتگو با بی‌بی‌سی در خصوص خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای تصریح کرده بود که «این یک نمونه از مواردی است که ما با رئیس‌جمهور ترامپ دچار اختلاف هستیم، و کاملا به صراحت هم اعلام کرده‌ایم که در این موضوع با او موافق نیستیم.»

هانت در این گفتگو همچنین مدعی شده بود که به نفع ایران است که برنامه هسته‌ای خود را احیا نکند، چراکه کشور‌های اروپایی همچنان به برجام هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد و دور اول تحریم‌های کشورش را نیز علیه ایران بازاعمال کرد. اروپا همچنان خواستار حفظ این توافق است، اما مقامات ایرانی بار‌ها تصریح کرده‌اند که از پیشرفت امور با اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای رضایت ندارند.