۰ نفر

فرانسه به ترکیه در مقابله با تحریم‌های آمریکا کمک می‌کند

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۴۵
کد خبر: 293672
 فرانسه به ترکیه در مقابله با تحریم‌های آمریکا کمک می‌کند

مقامات ترکیه و فرانسه بر سر طرحی برای مقابله مشترک با تحریم‌های آمریکا علیه آنکارا به توافق رسیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خبرگزاری آناتولی در حساب توئیتری خود اعلام کرد که وزرای دارایی ترکیه و فرانسه در مورد طرحی برای اقدام مشترک علیه تحریم های ضدترکیه ای آمریکا به توافق رسیده اند.

مقامات ترکیه روز پنج شنبه اعلام کردند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با همتای فرانسوی خود صحبت کرده و این اطمینان از طرف امانوئل ماکرون به وی داده شده است که ثبات اقتصادی ترکیه برای فرانسه اهمیت زیادی دارد.

آمریکا به ترکیه هشدار داده است که اگر اندرو برانسون، کشیش آمریکایی زندانی را تحویل ندهد، آنکارا باید انتظار تحریم های بیشتری را داشته باشد.

برانسون که در استان ازمیر ترکیه ساکن بوده و تبعه ایالات متحده است، به اتهام همکاری با گروه تروریستی گولن و دست داشتن در توطئه کودتای نافرجام دو سال پیش ترکیه، بازداشت شده و تحت تعقیب قضایی قرار دارد. ترکیه تا کنون با درخواست واشنگتن برای لغو پیگرد قضایی و آزاد کردن این کشیش مخالفت کرده است.

دولت ترامپ پیش از این دو وزیر دولت ترکیه را نیز تحریم کرده است تا فشارها برای آزادی برانسون را افزایش دهد.

برات البایراک، وزیر دارایی ترکیه به سرمایه گذاران بین المللی اطمینان داده که ترکیه از بحران ارزی اخیر قوی تر از گذشته سر بر خواهد آورد. وی همچنان تاکید کرده که بانک ها وضعیت مطلوبی دارند و ترکیه ممکن است از اختلاف فعلی با آمریکا رها شود.

کاخ سفید روز چهارشنبه تصمیم ترکیه برای دو برابر کردن تعرفه واردات خودرو، سیگار و تجهیزات الکترونیکی از آمریکا را محکوم کرده و آن را اقدامی در مسیر نادرست ارزیابی نموده است.

ترکیه این اقدام را در واکنش به آنچه که "حمله آمریکا به اقتصادش" توصیف کرده، انجام داده است. ایالات متحده تعرفه واردات علیه فولاد و آلومینیوم ترکیه را طی هفته گذشته دو برابر کرده است. این مساله موجب کاهش شدید ارزش لیره ترکیه شده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفته است که در صورتی که ترکیه برانسون را آزاد نکند، تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.