۰ نفر

مردم سنگال کالاهای آمریکایی را تحریم می‌کنند

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۹
کد خبر: 292956
مردم سنگال کالاهای آمریکایی را تحریم می‌کنند

مردم سنگال در حمایت از ترکیه کالاهای آمریکایی را تحریم می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در سنگال شماری از مردم با هدف حمایت از اقتصاد ترکیه دیگران را به استفاده از کالاهای ترک ترغیب می کنند. به این منظور آنها از طریق شبکه های اجتماعی فهرست سی برند ترکیه را به اشتراک گذاشته اند. شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلانیز، کارخانه جات چای سازی چایکور و شرکت تولید زیتون مارمارابیرلیک از جمله برندهای مطرح شده در این فهرست هستند. 
افرادی که نزدیکان خود را به برای حمایت از ترکیه به انتخاب برندهای ترک تشویق می کنند همچنین سایرین را به تحریم محصولات آمریکایی هم تشویق می کنند. 
محمد یوسف شهروند سنگالی که در این کمپین مشارکت دارد می گوید چنین کمپینی را به دلیل حملات صورت گرفته علیه ترکیه در گروه دوستانش به راه انداخته است. وی می گوید انگیزه حملات سوداگرانه علیه ترکیه با انگیزه های اصلی تلاش برای کودتا در سال دوهزار و شانزده تفاوتی ندارد و عاملین این حملات نمی توانند ترکیه را به زانو درآورند. یوسف می گوید الله با ما و ترکیه است. ما دعا می کنیم که ترکیه و مردمش از مشکلاتشان نجات یابند. 
یوسف همچنین گفت هدف از تحریم محصولات آمریکایی تشویق مردم به گرایش به سوی محصولات ترک است. وی گفت این کمپین رو به گسترش است. اگر ترکیه ایستادگی کند جهان اسلام خواهد ایستاد. اگر اتفاقی برای ترکیه بیفتد این پایانی برای همه ماه خواهد بود.