۰ نفر

کمپین‌های مردمی در ترکیه برای حمایت از «لیر» و «پول ملی»

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۰۰
کد خبر: 292942
کمپین‌های مردمی در ترکیه برای حمایت از «لیر» و «پول ملی»

همراه با دعوت اردوغان از مردم ترکیه مبنی بر فروش دلارها و طلاهای خود برای افزایش قدرت پول ملی کشور، استان‌های مختلف این کشور شاهد فعالیت مردمی در این راستا است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، استان‌های ترکیه شاهد مردمی است که برای فروش دلار و خرید لیر در صف‌ها ایستاده‌اند و فروشنده‌ها و راننده‌هایی که هر کدام به نحوی به دعوت اردوغان، برای حفظ ارزش پول ملیشان در تکاپو هستند.

بنا بر اعلام خبرگزاری آناتولی، در استان «ادیامان» در جنوب شرق ترکیه، «ارکان تورک اغلو» کباب‌فروش است و بر روی شیشه مغازه خود نوشته است به هر فردی که اقدام به تبدیل دلار به لیر کند، یک وعده مجانی کباب می‌دهد.

آناتولی همچنین با یک گروه دانشجو گفت‌و‌گو کرده است که هرکدام 100 دلار خود را به لیر تبدیل کرده‌اند. آن‌ها به خبرنگار آناتولی گفته‌اند که اگر هر دلار به 100 لیر هم برسد، باز هم در کنار ترکیه و اردوغان خواهند ایستاد.

در استان «دنیزلی» در غرب ترکیه، جمعی از رانندگان مینی‌بوس، از کسانی که دلار خود را به لیر تبدیل کرده و رسید آن را در اختیار دارند، کرایه نمی‌گیرند.

بنا بر این گزارش، در استان «ارزنجان» در شرق ترکیه نیز یک شهروند ترک در فروشگاه تلفن همراه خود، به افرادی که دلار خود را به لیر تبدیل کرده و رسید آن را در اختیار دارند، هندزفری، باتری موبایل و دیگر لوازم گوشی تلفن همراه به صورت مجانی می‌دهد.

در استان‌های دوزجه، قیسری و بورصه نیز کمپین‌های مشابهی از سوی نانواها، میوه‌فروش‌ها و آرایشگرها شکل گرفته و به کسانی که دلار خود را فروخته و لیر خریده‌اند خدمات و کالای رایگان ارائه می‌دهند.