۰ نفر

اسپانیا از شرکت های خود برابر تحریم آمریکا دفاع می کند

۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱:۰۴
کد خبر: 292740
اسپانیا از شرکت های خود برابر تحریم آمریکا دفاع می کند

دولت اسپانیا اعلام کرد که از شرکت های خود برابر تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران دفاع می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «ایسابل ثلا آ» سخنگوی دولت اسپانیا امروز در پاسخ به سئوال نمایندگان حزب شهروندان در پارلمان این کشور در خصوص فعالیت شرکت های اسپانیایی در ایران اظهار داشت: خروج دولت آمریکا از برجام، تحریم های اولیه که شهروندان آمریکایی و اتباع خارجی مقیم این کشور و تحریم های ثانویه که افراد غیر مقیم آمریکا و نقل و انتقالات مالی خارج از این کشور را شامل می شود، در پی دارد. 
وی افزود: احیای تحریم های ثانویه ممکن است بر فعالیت شرکت های خارجی در ایران، از جمله شرکت های اسپانیایی تاثیر داشته باشد. به خاطر ماهیت تحریم های اعلام شده از سوی دولت آمریکا، در حال حاضر ارزیابی تاثیرات آنها بر روی شرکت های اسپانیایی دشوار است. 
ثلا آ تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را در همه سطوح برای به حداقل رساندن تاثیرات منفی احتمالی تحریم های دولت آمریکا بر روی شرکت های اسپانیایی فعال در ایران بکار گرفته است. 
سخنگوی دولت خاطرنشان ساخت: همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص ضرورت انجام اقدامات مقتضی به شکل هماهنگ در دفاع از شرکت های اروپایی اجماع دارند و اسپانیا به شکل فعالی در مباحثه ها حضور دارد و از همه تلاش ها و اقدامات این اتحادیه در این زمینه حمایت می کند. 
ثلا آ گفت: اسپانیا و اتحادیه اروپا همه تلاش خود را برای اینکه شرکت های اروپایی فعال در ایران بتوانند کار خود را در فضایی مناسب ادامه دهند، بکار خواهند گرفت. اسپانیا به عنوان عضو اتحادیه اروپا از طریق فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در برجام مشارکت دارد. گروه اقدام خارجی اتحادیه اروپا به عنوان مسئول این پرونده در حال بررسی و ارزیابی راهکارهای ممکن برای دفاع از منافع شرکت ها و بازیگران اروپایی فعال در بازار ایران هستند.