۰ نفر

دیدگاه پوتین درباره امضای کنوانسیون حقوقی دریای خزر

۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۱۹
کد خبر: 292708
دیدگاه پوتین درباره امضای کنوانسیون حقوقی دریای خزر

رئیس جمهوری روسیه امضای کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر را رویدادی تاریخی ارزیابی کرد که باعث توسعه همکاری‌های همه کشورهای ساحلی در منطقه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه بعد از برگزاری نشست سران پنج کشور ساحلی دریای خزر در بندر آکتائو، در دیداری دوجانبه با "نورسلطان نظربایف" رئیس جمهوری قزاقستان، نتیجه نشست سران که به امضای کنوانسیون مربوط به وضعیت حقوقی دریای خزر انجامید را بسیار با ارزش توصیف کرد.

پوتین تاکید کرد: «بدون تردید این رویداد در تاریخ دقیقا به نام قزاقستان رقم خواهد خورد. این یک رویداد بزرگ است که پس از گذشت سالها و بیش از دو دهه، راه حل مسائل و تصمیم گیری نهایی در باره آنها را یافته است. بدون تردید این مسئله به توسعه همکاری‌های کشورهای ساحلی در منطقه دریای خزر کمک خواهد کرد.»

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد: «در رابطه با روابط دوجانبه باید بگویم که مبادلات بازرگانی بین مسکو و آستانه افزایش یافته، طرح‌های مشترکی که در حال بررسی و اجرا هستند، توسعه یافته‌اند. این همکاری‌ها در عرصه انرژی، حمل و نقل و دیگر برنامه هاست و من اطمینان دارم که همه این موارد با موفقیت توسعه بیشتری پیدا خواهند کرد.»

رئیس جمهوری قزاقستان نیز به نوبه خود از ولادیمیر پوتین برای مشارکت در کار فراهم سازی مقدمات نشست سران دریای خزر و تدوین کنوانسیون حقوقی این دریا قدردانی کرده و یادآور شد که امروز (یکشنبه) تصمیم تاریخی بزرگی برای توسعه همکاری‌های کشورهای ساحلی دریای خزر اتخاذ شده است.

نظربایف درباره روابط دوجانبه نیز یادآور شد، راه‌های توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه در دیدارهای آینده نزدیک روسای جمهوری دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.