۰ نفر

دلار قابل اعتماد نیست

۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 292666
دلار قابل اعتماد نیست

وزیر اقتصاد روسیه گفت دلار که به عنوان ارز جهانی شناخته می شود ابزاری پرریسک برای پرداخت است.

به گزارش راشاتودی، آنتون سیلوانوف- وزیر دارایی روسیه گفت دلار ابزار پرداخت قابل اعتمادی در تجارت بین المللی نیست. وی گفت احتمال استفاده از ارزهای دیگر در مبادلات با دیگر کشورها را رد نمی کند: ما به طرز موثری سرمایه گذاری در دارایی های آمریکایی را کاهش داده‌ایم چرا که به دلار اعتمادی نداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این اظهارات پس از آن بیان می شود که واشنگتن از احتمال تحریم‌های جدید ضد روسیه در پی مسمومیت جاسوس سابق روس در این کشور خبر داده است. این تحریم‌ها در صورت اعمال، احتمالا منجر به ممنوعیت صادرات کالاهای حساس به روسیه، ممنوعیت پرواز خطوط هوایی ملی این کشور به آمریکا، ممنوعیت استفاده از دلار در تراکنش‌های بانکی با روسیه و... خواهد شد.

سیلوانوف گفت هر چند روسیه نسبت به تحریم ها ناخرسند است اما آن ها را مهلک نمی‌داند. در عوض روسیه تنها به حداقل سازی سرمایه‌گذاری در اقتصاد آمریکا ادامه خواهد داد و به دنبال روش های پرداخت با استفاده از روبل و سایر ارزها نظیر یورو خواهد رفت.  

وزیر روسی گفت این کشور هنوز برنامه‌ای برای محدودیت یا ممنوعیت فعالیت شرکت‌های آمریکایی در روسیه نظیر مک دونالد ندارد چرا که این شرکت‌ها برای بسیاری از شهروندان روسی اشتغال زایی کرده‌اند.

پیشتر دیمیتری مدودف- نخست وزیر روسیه گفته بود: تمام چیزی که می‌توانم بگویم این است که اگر آن‌ها عملیات بانکداری با استفاده از هر نوع ارزی را ممنوع کنند، به نوعی اعلان جنگ اقتصادی کرده اند. روسیه به این اقدام با اقدامات متقابل سیاسی و اقتصادی پاسخ خواهد داد و بهتر است دوستان آمریکایی ما چنین اشتباهی را مرتکب نشوند.