۰ نفر

در حاشیه اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر انجام شد؛

رایزنی روسای جمهور ایران و روسیه

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۳۶
کد خبر: 292358
رایزنی روسای جمهور ایران و روسیه

روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حاشیه پنجمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در زمینه مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین الملی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه بر ضرورت و اهمیت بیش از پیش توسعه روابط و همکاری‌های تهران – مسکو در بخش های مختلف، تاکید کرد.

رئیس جمهور همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در دریای خزر را به نفع دو ملت دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا خزر به عنوان دریای صلح و دوستی و عاملی برای تقویت مناسبات، همکاری ها و دوستی بیشتر کشورهای ساحلی تبدیل شود.

روحانی افزود: همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه ایران و روسیه در مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله در زمینه امنیت منطقه ای و مبارزه با تروریسم داعش در سوریه آثار مثبتی در منطقه به دنبال داشته و باید این همکاری ها تا ریشه کنی کامل تروریسم ادامه پیدا کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط روبه گسترش دو کشور در زمینه‌های گوناگون تاکید کرد: مسکو آماده توسعه هرچه بیشتر روابط و مناسبات با تهران در زمینه های مورد علاقه طرفین و در راستای منافع مشترک است.

رئیس جمهور روسیه برجام را توافقی بین المللی و مهم دانست و با اشاره به ضرورت تلاش در راستای حفظ و استحکام برجام از سوی همه طرف‌ها پس از خروج یکجانبه آمریکا از آن، بر ادامه رایزنی‌ها و همکاری مسوولان دو کشور درباره حل و فصل مسائل  و موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.