۰ نفر

پاسخ کوبنده مقاومت غزه به حملات هوایی رژیم صهیونیستی

۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۲۲
کد خبر: 291609
پاسخ کوبنده مقاومت غزه به حملات هوایی رژیم صهیونیستی

گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف در غزه، بیش از 100 فروند راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی از ساعاتی پیش (شامگاه چهارشنبه) مناطقی در نوار غزه را به بهانه مقابله با گروه‌های مقاومت، هدف حملات خود قرار دادند.

نیروهای مقاومت فلسطینی نیز در واکنش به این حملات متعدد، چندین بار تعداد زیادی راکت و خمپاره به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی مرز غزه شلیک کردند.

منابع محلی می‌گویند از ساعاتی پیش تا کنون (بامداد پنجشنبه) صدای آژیرهای هشدار حمله موشکی در مناطق اطراف نوار غزه قطع نشده و شهرک‌نشینان صهیونیست از ترس جان خود به پناهگاه‌ها گریخته‌اند. شهرک‌های «آوشالوم»، «بنی نتساریم»، «دِکِل»، «یِوول»، «یاتِد»، «پِری گان»، «کرم ابوسالم»، «نیریم»، «عوز و علومیم» و چندین شهرک دیگر، از جمله مناطقی هستند که آژیرهای هشدار به صورت ممتد در آن شنیده می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی چهار ساعت گذشته، بیش از 70 فروند راکت و خمپاره از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی مرز این منطقه شلیک شده است. این شلیک‌ها، خسارات قابل توجهی را برای صهیونیست‌ها درپی داشته است.

 

در این بیانیه همچنین آمده است که هواپیماها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به حدود 15 هدف متعلق به گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه حمله کرده‌اند. سامانه‌های پدافند موشکی گنبد آهنین نیز توانستند فقط حدود 10 فروند از راکت‌های شلیک را ساقط کنند.

منابع فلسطینی می‌گویند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هم‌اکنون (ساعت 1 بامداد) به شدت در حال بمباران مناطق مختلفی از نوار غزه شامل جبالیا، خان یونس، رفح و بیت لاهیا هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه درپی حملات بی‌رحمانه جنگنده‌های اسرائیلی، طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که از این پس، با هیچ طرحی برای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی موافقت نخواهند کرد.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با تاکید بر عزم و اراده رزمندگان فلسطینی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: «مسئولیت تغییر توازن عرصه نبرد با دشمن، بر عهده ما است و در حال عملی کردن وعده‌های خود هستیم».

گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس در واکنش به حملات هوایی صهیونیست‌ها، گفت: «مقاومت فلسطین از زمان آغاز حملات دشمن، با شلیک راکت‌های متعدد به مواضع آنها، پاسخ داده است».

جنبش مقاومت «جهاد اسلامی» با تاکید بر لزوم دفاع گروه‌های فلسطینی از مردم غزه، اعلام کرد: «مقاومت به واکنش نشان دادن به جنایت‌های اشغالگران متعهد است. آنها باید بدانند که نمی‌توانند با قلدری چنین حملاتی را انجام دهند و سپس با دروغ و فریبکاری جنایات خود را بپوشانند».

گروه مقاومت «سرایا القدس» نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به هر قیمتی هم که شده اجازه نمی‌دهیم دشمن قواعد درگیری را تغییر دهد. ما مجددا به حفاظت از مردم خود در برابر این تجاوزگری صهیونیست‌ها تعهد می‌دهیم».

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درپی برخورد یکی از خمپاره‌های شلیک شده از نوار غزه به نزدیکی پست دیدبانی ارتش اسرائیل، 4 نظامی صهیونیست مجروح شدند.

یک رسانه اسرائیلی نیز گزارش داد که یکی از راکت‌های مقاومت، به خودرو افسران عالی‌رتبه ارتش رژیم صهیونیستی در شهر «سدیروت» برخود کرده است. هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حادثه یا جراحت این افراد مخابره نشده است.

 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد درپی حملات هوایی صهیونیست‌ها، تا کنون سه نفر از جمله یک مادر و کودک خردسال وی به شهادت رسیده و حداقل 12 نفر دیگر زخمی شدند.

بعد از گذشت 5 ساعت از آغاز درگیری‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که تا کنون (2:30 بامداد به وقت تهران) بیش از 100 فروند راکت، موشک و خمپاره توسط گروه‌های مقاومت در واکنش به حملات جنگنده‌های اسرائیلی، به شهرک‌های نزدیک غزه شلیک شده است که خساراتی را نیز درپی داشته است. سامانه‌های پدافند موشکی گنبد آهنین، 15 فروند از این راکت‌ها را ساقط کردند.

روزنامه هاآرتص گزارش داد که تا کنون 9 صهیونیست براثر اصابت راکت‌های مقاومت به شهرک‌های نزدیک غزه، مجروح شده‌اند. صدای دنباله‌دار آژیرهای خطر در مناطق اطراف غزه، ادامه دارد و صهیونیست‌ها هنوز در پناهگاه‌ها مخفی شده‌اند.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز هم‌اکنون جلسه‌ای اضطراری را با فرماندهان عالی‌رتبه ارتش و دستگاه‌های امنیتی برای تصمیم‌گیری درباره نوار غزه برگزار کرده است. یکی از فرماندهان حاضر در این نشست (که خواست نامش فاش نشود) به منابع خبری گفت که قصد دارند برای همیشه به این تبادل آتش پایان دهند.

وی اجرای عملیات جدید رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را تایید کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که به دستور «بنیامین نتانیاهو»، طی ساعات آینده جلسه اضطراری کابینه امنیتی با حضور لیبرمن، «گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل نیروهای مسلح، «نداف آرگمان» رئیس شاباک و دیگر سران نظامی-امنیتی در منطقه «قریه» برگزار خواهد شد.

وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دقایقی بعد گزارش داد که کابینه امنیتی اجرای عملیات جدید، گسترده و شدید علیه نوار غزه را تایید کرد. زمان آغاز این عملیات اما هنوز مشخص نشده است.

درپی این اتفاقات «نیکولای ملادنوف» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا، با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از افزایش تنش‌ها در غزه، گفت: «برای ماه‌ها هشدار می‌دادم که بحران انسانی، امنیتی و سیاسی در غزه، خطر وقوع درگیری که هیچکس خواستار آن نیست را درپی دارد».

ملادنوف سپس هشدار داد که اگر تنش‌های کنونی، فورا مهار نشود، می‌تواند به سرعت رو به وخامت گذاشته و عواقب فاجعه‌باری برای همه داشته باشد.

این در حالی است که پیشتر یک مقام ارشد حماس درباره مذاکرات با مصر و ملادنوف و همچنین مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برای توافق بر سر آتش‌بس، به هاآرتص گفته بود که در حال حاضر سه سناریو برای سرنوشت نوار غزه وجود دارد: «تقابل نظامی تمام عیار با اسرائیل، توافق آتش‌بس موقت یا مصالحه طولانی‌مدت بر پایه تبادل زندانی و رفع محاصره (غزه)».

طی هفته‌های اخیر وضعیت نوار غزه با فلسطین اشغالی به خاطر تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در جریان تظاهرات بزرگ راهپیمایی بازگشت در مناطق مرزی این منطقه تشدید و متشنج شده است.