۰ نفر

با نگرانی‌های جدید تجاری؛

سهام آسیایی افت کرد

۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷
کد خبر: 289912
سهام آسیایی افت کرد

درحالی‌که دور جدیدی تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، به سهام چین آسیب زد، سهام آسیایی افت کردند، در حالی‌ که با عدم تغییر سیاست پولی واشنگتن و ژاپن و بالا رفتن سود اوراق، قیمت آنها افت کرد.

به گزارش رویترز، روز پنج‌شنبه، در حالی‌ که دور جدیدی تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، به سهام چین آسیب زد، سهام آسیایی افت کردند، در حالی‌ که با عدم تغییر سیاست پولی واشنگتن و ژاپن،= و بالا رفتن سود اوراق، قیمت آنها افت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه بدون سهام ژاپن ۰.۸ درصد افت کرد؛ این شاخص با سقوط ۱.۲ درصدی سهام هنگ‌کنگ، پایین کشیده شد.

شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰، هم ۱.۴ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین میزان ۳ هفته‌ای خود رسید. این شاخص نسبت به رکورد ۲۴ جولای خود ۵.۵ درصد سقوط کرده است.

دولت آمریکا چهارشنبه شب با مطرح کردن تعرفه ۲۵ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد از واردات سالیانه چینی، فشارها را بر چین افزایش داد تا امتیازات تجاری بیشتری در مذاکرات احتمالی دریافت کند.

اما اعلام درآمد فوق‌العاده اپل کمک کرد نگرانی‌ها در مورد شرکت‌های تکنولوژی فروکش کند. سهام بزرگترین شرکت جهان از لحاظ ارزش بازار، ۵.۹ درصد جهش کرد و ارزش این شرکت به رقم ۱ تریلیون دلار نزدیک شد.

تغییرات سیاست پولی بانک ژاپن، فضای مالی این کشور را محدود نکرد و تاثیر چندانی بر فضای بازارهای سهام نداشت.

فدرال‌رزرو روز چهارشنبه، در پایان جلسه سیاست‌گذاری خود نرخ بهره را ثابت نگاه داشت و با ذکر این‌که اقتصاد آمریکا در وضعیت قدرتمندی است، اعلام کرد نرخ بهره را در ماه سپتامبر بالا خواهد برد.

این هفته شاخص سهام جهانی ام‌اس‌سی‌آی ۰.۴۵ درصد افت کرده است و به سودهایی که در ۴ هفته قبلی به دست آورده بود خاتمه داد. در این میان سهام چین بیشترین آسیب را دیدند.

در معاملات دیشبِ وال‌استریت، اس‌اندپی ۰.۱ درصد افت کرد، اما نزدک ۰.۴۶ درصد رشد کرد و به روند بهبود خود از پایین‌ترین سطح ۳ هفته‌ای ثبت شده در روز دوشنبه، ادامه داد.

در بازار ارز، یورو در نرخ ۱.۱۶۶۱ دلار تبادل شد و دلار در نرخ ۱۱۱.۶۷ ین معامله شد.