۰ نفر

گفت‌وگوی ظریف و لاوروف در سنگاپور

۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲
کد خبر: 289911
گفت‌وگوی ظریف و لاوروف در سنگاپور

وزرای خارجه ایران و روسیه در سنگاپور درباره همکاری‌های اقتصادی، برجام و تحولات سوریه به رایزنی نشستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف و سرگئی لاورف وزرای خارجه ایران و روسیه در سنگاپور دیدار و گفت‌وگو کردند. 

روابط دوجانبه، به ویژه همکاری‌های اقتصادی، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برجام، دریای خزر و تحولات سوریه محورهای اصلی این دیدار و گفتگو بود.

وزیر خارجه ایران همچنین در مدت حضورش در این اجلاس با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه تلفنی درباره برجام گفت‌وگو کرد.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف در خصوص آخرین تحولات مربوط به برجام و برخی راهکارهای بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی این توافق گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در رأس هیأتی و بعد از سفری دو روزه به سریلانکا وارد سنگاپور شد تا در اجلاس وزاری خارجه آ.سه.آن شرکت کند و همچنین سند الحاق ایران به پیمان  مودت و همکاری  اتحادیه آ سه آن (TAC) را به امضا برساند.

وزیر خارجه ایران در حاشیه این اجلاس با وزرای خارجه ژاپن، مالزی، ویتنام، ترکیه، فیلیپین و نخست‌وزیر سنگاپور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.