۰ نفر

عراق: برکناری وزیر برق ارتباطی به ایران ندارد

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۰۶
کد خبر: 289124
عراق: برکناری وزیر برق ارتباطی به ایران ندارد

مرکز اطلاع رسانی دولت عراق در بیانیه ای که در رسانه های عراق منتشر شد گفته است که وزارت برق عراق اخبار ساختگی منتشر شده در برخی روزنامه های عربی منطقه که قضیه برکناری 'قاسم الفهداوی' از وزارت برق را به مسائل سیاسی مرتبط کرده اند، قویا تکذیب می کند.برخی از رسانه های عربی منطقه نزدیک به محور سعودی در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده اند که حتی در بیانیه وزیر برکنار شده برق عراق نیز به هیچ وجهی به دخالت جمهوری اسلامی ایران در قضیه برکناری او از وزارت برق اشاره ای نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرکز اطلاع رسانی دولت عراق در بیانیه ای امروز دوشنبه، دخالت جمهوری اسلامی ایران را در برکناری وزیر برق این کشور قویا تکذیب کرد.

این مرکز در بیانیه ای که در رسانه های عراق منتشر شد گفته است که وزارت برق عراق اخبار ساختگی منتشر شده در برخی روزنامه های عربی منطقه که قضیه برکناری 'قاسم الفهداوی' از وزارت برق را به مسائل سیاسی مرتبط کرده اند، قویا تکذیب می کند.

در بیانیه مرکز اطلاع رسانی دولت عراق تاکید شده است که هیچ یک از گزارش ها و اخبار منتشر شده در این خصوص صحت ندارد.

این بیانیه از همه رسانه ها خواسته است که در انتشار اخبار دقت لازم به خرج داده و در دریافت اطلاعات بر منابع رسمی تکیه کنند.

لازم به یادآوری است برخی از رسانه های عربی منطقه نزدیک به محور سعودی در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده اند که حتی در بیانیه وزیر برکنار شده برق عراق نیز به هیچ وجهی به دخالت جمهوری اسلامی ایران در قضیه برکناری او از وزارت برق اشاره ای نشده است.

برخلاف رسانه های محور سعودی که با چنین ادعاهایی در پی تنش زایی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق هستند، قاسم الفهداوی از برکناری خود از وزارت برق و تصمیم حیدر العبادی نخست وزیر عراق در این خصوص استقبال کرده و ابراز امیدواری کرده است که نتائج تحقیقاتی که درباره نقش احتمالی او در نابسامانی وضعیت برق عراق می شود، به اطلاع افکار عمومی عراق برسد.

درهمین حال نه تنها وزیر برکنار شده برق عراق بلکه حتی رسانه ها و شخصیت های سیاسی این کشور نیز چنین ادعاهایی را مبنی بر نقش ایران در یک موضوع کاملا داخلی عراق تاکنون مطرح نکرده اند.

دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه برکناری قاسم الفهداوی از وزارت برق پیشتر گفته بود که تصمیم به برکناری الفهداوی در پی اوضاع نامناسب برق و عدم بهبود آن و تا زمان تکمیل تحقیقات در این خصوص اتخاذ شده است.

در این بیانیه به جزییات بیشتر و یا جایگزین احتمالی الفهداوی اشاره نشده است.

قاسم الفهداوی از سال 2014 وزیر برق و بین سال های 2003 تا 2013 استاندار الانبار بوده است.