۰ نفر

شرمن: ترامپ فرهنگ تسلیم ناپذیری ایران را درک نمی کند

۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰:۰۶
کد خبر: 288902
شرمن: ترامپ فرهنگ تسلیم ناپذیری ایران را درک نمی کند

معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا با اشاره به استفاده ترامپ از روش دلالی در سیاست بین الملل، گفت که وی درکی از فرهنگ مقاومت و تسلیم ناپذیری ایران ندارد.

به گزارش اقتصاد انلاین به نقل از ایرنا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور در گفت و گو با تارنمای «یاهو نیوز» از سیاست کنونی کاخ سفید در قبال ایران انتقاد کرد.
شرمن که در مذاکرات منتهی به برجام نقش مهمی داشت، گفت: سبک دیپلماسی رئیس جمهوری ترامپ این است که بر سر دشمنانش بکوبد و سپس به آن ها پیشنهاد گفت و گو و بستن توافق بدهد.
وی افزود: چیزی که او (ترامپ) نمی فهمد این است که ایران دارای فرهنگ مقاومتی است که کوتاه آمدن مقابل چنین تهدیدهای علنی را با تسلیم شدند برابر می داند؛ لذا آن ها (ایرانی ها) هرگز تسلیم نمی شوند.
به نوشته یاهو نیوز، شرمن نقص مهم رویکرد ترامپ را نداشتن سیاست دقیق و جزئی و به انجام رساندن آن برای تبدیل توافقات شفاهی به توافقات بین المللی الزام آور عنوان کرد.
معاون جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا بیان داشت: ترامپ دوست دارد با توئیت هایش به سرخط خبرها بیاید؛ او علاقه مند به زرق و برق نشست های سران است؛ اما در مورد ایران و کره شمالی هیچ نشانه ای از پیشرفت وجود ندارد.
وی اضافه کرد: همچنین تیم ترامپ فاقد پایداری و دقتی است که لازمه این گونه توافق های پیچیده است.
شرمن با اشاره به پیشینه ترامپ در دلالی املاک و ورشکستگی چندین باره او در این شغل، تصریح کرد: من نگران هستم که او در این توافق های ژئوپلیتیک نیز همانگونه عمل کند که در این صورت بسیار خطرناک خواهد بود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت سال جاری خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران را اعلام کرده و گفت که تحریم های رفع شده به مدد این توافق دوباره اعمال خواهند شد.
این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای مختلف از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سران انگلیس، فرانسه و آلمان روبه رو شد که همگی اعلام کردند که به برجام پایبند می مانند.
کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد که روند تجدید قانون انسداد را آغاز کرده تا شرکت های اروپایی فعال در ایران را از تحریم های آمریکا محافظت کند.