۰ نفر

روسپی‌های جاسوس روس در "دره سیلیکون"

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۴۲
کد خبر: 288889

روسپی‌های جاسوس روس در "دره سیلیکون"

براساس یک گزارش جدید، منطقه موسوم به "دره سیلیکون" که محل حضور مقرهای شرکت‌های مهم فناوری و تکنولوژی آمریکا است، تبدیل به کانون فعالیت روسپی‌های روسی شده که به عنوان جاسوس کرملین وظیفه بیرون کشیدن اسرار مهم مربوط به تکنولوژی‌های پیشرفته را از دست‌اندرکاران این منطقه به عهده دارند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، براساس گزارش جدیدی که از رسانه پولتیکو منتشر شده، این به اصطلاح روسپی‌های "ظرف عسل"، مدیران اجرایی سطح بالای حوزه فناوری و سرمایه‌گذاران را در هتل "رزوود" در خیابان سندهیل جذب می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همچنین آنها طی برنامه‌هایی در پنجشنبه شب‌ها برای این افراد تله می‌گذارند.

یک منبع اطلاعاتی گفت: اگر من یک مامور اطلاعاتی روسی بودم و می‌دانستم که این روسپی‌های سطح بالا مدیران اجرایی شرکت‌های مهم را به اتاق‌هایشان می‌کشانند به آنها برای اطلاعات پول می‌دادم.

او گفت: شما لازم نیست که خودتان داخل شوید بلکه نیاز دارید یک نفر را در داخل داشته باشید و به آن دسترسی داشته باشید.

براساس این گزارش، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا این وضعیت را "یک اپیدمی تمام عیار جاسوسی" توصیف کرده‌اند.

آنها معتقد هستند که مسکو به روسپی‌های روسی و اروپای شرقی در این منطقه پول می‌دهد تا به سراغ عالی رتبه ترین غول‌های تکنولوژی ساحل غربی بروند.

یک مامور سابق که نامش را فاش نکرد به پولتیکو گفت: گزارش شده که روسپیانی که مدیران اجرایی را در بارها و کلوب‌های شبانه‌ای نظیر رزوود سندهیل جذب می‌کنند، به مقام‌های اطلاعاتی روسیه گزارش پس می‌دهند.

این رسانه گفته گزارشش بر پایه مصاحبه با بیش از شش مقام سابق جامعه اطلاعاتی که به فعالیت‌های ضد جاسوسی آمریکا اشراف داشته‌اند، صورت گرفته است.