۰ نفر

فقر در انگلیس به وضعیت کم‌سابقه رسید

۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۰
کد خبر: 288309
فقر در انگلیس به وضعیت کم‌سابقه رسید

بنیاد "رزولوشن" اعلام کرد نرخ فقر رسمی در این کشور از ۲۲.۱ درصد به ۲۳.۲ درصد افزایش یافته است که بالاترین نرخ از زمان نخست وزیری تاچر محسوب می شود.

به گزارش ایندیپندنت، طبق تحقیقات صورت گرفته توسط این بنیاد، به دلیل بریگزیت و سیاست‌های ریاضتی دولت، استانداردهای زندگی انگلیسی ها کاهش چشمگیری داشته است. این بنیاد با توجه به آن که آمارهای دولتی تنها تا سال ۲۰۱۶ در دسترس بوده، از تکنیک های آماری و اقتصادسنجی برای رسیدن به نتیجه دقیق استفاده کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، طبق یافته های این بنیاد، درآمد فقیرترین اقشار انگلیسی بین سال های ۲۰۱۷ و تا ۲۰۱۸ بین ۵۰ تا ۱۵۰ پوند در ماه کاهش یافته است. سال گذشته نرخ تورم در انگلیس از سه درصد گذشت که یکی از اصلی ترین دلایل آن، کاهش ارزش پوند به دنبال نزدیک شدن به مهلت مقرر خروج از اتحادیه اروپا عنوان می شود.

بررسی درآمد افراد فقیر که به افراد دارای درآمد کمتر از ۶۰ درصد متوسط درآمد در انگلیس اطلاق می شود نشان می دهد فقر در انگلیس به وضعیتی رسیده که از سال ۱۹۸۸ تاکنون بی سابقه بوده است.

به گفته این بنیاد، فقر در بین کودکان از ۳۰.۳ درصد به ۳۳.۴ درصد افزایش یافته است.  

در این گزارش آمده که سال ۲۰۱۷ برای خانوارهای با درامد پایین سال بسیار بدی بود، چرا که هم حمایت های دولتی کاهش یافت و هم نرخ تورم افزایش یافت. دولت محافظه کار بریتانیا از سال ۲۰۱۵ بسیاری از حمایت های درمانی، آموزشی و مالیاتی خود را کاهش داده است.

آدام کارلوت - تحلیل گر مسائل اقتصادی بنیاد رزولوشن - گفت: کاهش فقر در بین کودکان برای دهه هاجز یکی از اهداف اصلی احزاب مختلف در انگلیس بوده، اما تحلیل های ما نشان می دهد در سال های اخیر فقر کودکان افزایش یافته است.