۰ نفر

خبرگزاری ژاپن: هدف آمریکا ضربه زدن به اقتصاد ایران است

۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 288104
خبرگزاری ژاپن: هدف آمریکا ضربه زدن به اقتصاد ایران است

خبرگزاری کیودو نیوز ژاپن گزارش کرد هدف اصلی آمریکا از تشدید جنگ لفظی و روانی با تهران تنها ضربه زدن به اقتصاد ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این خبرگزاری امروز پنجشنبه در تحلیلی نوشت: موضوع رویارویی نظامی ایران و آمریکا به رغم مناقشات آنها در این روزها، چندان جدی به نظر نمی رسد و بیشتر یک جنگ رسانه ای است.
این گزارش می افزاید دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در چند ماه گذشته برای فشار بر اقتصاد ایران تلاش زیادی کرده است و می کوشد تا دیگر کشورها را ترغیب کند نفت ایران را نخرند.
کیودونیوز می نویسد همین اقدامات ضد ایرانی باعث شد تا رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و رییس جمهوری این کشور به دولت آمریکا هشدار دهند که نباید با دم شیربازی کرده و ایران را تهدید کند.
همین گزارش ادامه می دهد شاید یکی از علت هایی که ترامپ در روزهای گذشته با توسل به آن توییت هایی در تهدید ایران منتشر کرده این است که نشان دهد مذاکرات وی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، جرات و جسارت بیشتری به وی داده است تا بتواند به مناقشات با ایران دامن بزند.
کیودونیوز می نویسد از طرف دیگر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران هم وقتی مساله صفر شدن خرید نفتی ایران را محال دانسته منظور احتمالا به طور تلویحی تردد کشتی های نفتی از تنگه هرمز بوده است و اینکه ایران قدرت کنترل این ناحیه را دارد و دامن زدن به تنش ها به نفع آمریکا نیست.
با این حال در گزارش شبکه خبری ژاپن آمده است که مسئولان ایرانی در روزهای اخیر تاکید کرده اند که ایران در طول تاریخ اهل تجاوز و جنگ نبوده است اما همیشه آماده دفاع از منافعش است و نقض برجام از سوی آمریکا را پشت کردن به قواعد و اسناد بین المللی دانسته و این را باعث بی آبرویی و بی اعتباری دولت آمریکا می داند.