۰ نفر

کدام کشورهای جهان گذرنامه می‌فروشند؟

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳
کد خبر: 287227
کدام کشورهای جهان گذرنامه می‌فروشند؟

بلومبرگ رتبه‌بندی کشورهایی را که تابعیت آنان را از طریق سرمایه‌گذاری می‌توان به‌دست آورد، منتشر کرد.

به گزارش وستی، بسیاری از بازرگانان بین‌المللی ترجیح می‌دهند تا با به دست آوردن گذرنامه (پاسپورت) دوم فعالیت‌های اقتصادی پنهانی نیز داشته باشند. حال فهرستی با توجه به طبقه‌بندی صندوق بین‌المللی پول تهیه شده است؛ شامل کشورهایی که گذرنامه خود را می‌فروشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در این فهرست، گران‌ترین کشور برای اخذ شهروندی، اتریش است. برای کسب پاسپورت اتریش سرمایه‌گذار باید ۲۳.۷۵ میلیون دلار در اقتصاد محلی این کشور برتر اروپایی سرمایه‌گذاری کند.

در جایگاه دوم، قبرس قرار دارد که هزینه دریافت پاسپورت آن ده برابر از اتریش ارزان‌تر است و با سرمایه‌گذاری ۲.۳۷۵ میلیون دلاری، امکان‌پذیر است.

دیگر کشور اروپایی مالت با هزینه‌ی ۱.۰۶۵ میلیون دلار در مکان سوم بهترین گزینه خرید پاسپورت برای سرمایه‌گذاران قرار دارد؛ بخصوص اگر سرمایه‌گذار خواهان خرید قایق یا هواپیمای شخصی مدرن است و در کنار پاسپورت اروپایی، به مکانی دنج برای استراحت نیاز دارد، کشور مالت بهترین گزینه است.

ارزان‌ترین پاسپورت هم توسط کشورهای حوزه کارائیب فروخته می‌شود و پایین‌ترین قیمت آن دریافت شهروندی سنت لوسیا، دومینیکا و آنتیگوا و باربودا است که تنها صد هزار دلار هزینه دارد.